Şampiyon Turbo ilk ve son defa geçildi!!!!

Günlerdir merakla beklenen 2400 M lik koşuda Şampiyon TURBO bir başka şampiyon KAFKASLI’ya son metrelerde geçildi. Son metreleri müthiş bir mücadeleyle geçen yarış 2.44.20 lik dereceyle bitti. İki safkanımızda mükemmel bir yarış koştu. Öncelikle Kafkaslı’yı tebrik ediyoruz, TURBO’nun ilk defa bu mesafede koşmuş olmasının avantajını iyi kullandı. Bundan sonraki uzun mesafeli yarışlarda Kafkaslı ve Turbo’nun başabaş koşacağını bilmek bizleri sevindiriyor. Kısa ve orta mesalerde Turbo yine rakipsiz görülüyor. İki safkanımızında ayaklarının düz basmasını ve başarılarının devamını dileriz.

  del.icio.us this!

93 Yorum yorumlar »

  1. 1

    hakan ektas diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 14:01

    bence kesinlikle karatasın hatası bu kadar uzun bır kosuda atı 1500 mt bu kadar bu kadar hızlı tempoda gııtmesıne ve atı yormasına gerek yoktu kafkaslıyla 100 kere kossun yıne turbo alır kesınlıle karatasın hatasıydı

  2. 2

    Mehmet Can TALİH diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 15:14

    Ben bugün çalııştığım için yarışı canlı olarak izleyemedim. Akşam arkadaşım kafkaslı turboyu geçti dediğinde inanmadım. Yarışı tjk.org’tan izledim ve H.Karataşın 2400 mesafeli bir yarışta bir atı ne kadar güçlü olursa olsun ne kadar dirençli olursa olsun bu kadar sert başlamaması gerekti. Dayalanında amacını anlayamadım ısrarla koşuyu önde götürmek istemesinin sebebi gereksizdi. Yarışın ilk 1000 i turbo ve dayala guruptan yaklaşık olarak 100-150 mt. ayrıldılar. H.Karataş gibi bir jokey nasıl olurda böyle bir hata yapar anlamak mümkün değil gerçekten !! Neden ısrarla önde götürürsün bırak dayala tempo versin sen kendi tempona bak. Diğer yzan arkadaşında dediği gibi değil 100 defa 1000 defa koşulsa turbo-kafkaslı yarışı değil 999 unu 1000 inide turbo alır.

  3. 3

    kafkaslı ayhan diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 15:20

    umarım turbocular derslerini almışlardır
    şampiyon KAFKASLI

  4. 4

    fatih diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 15:52

    Bencede Karataş hatalıydı Turbo zaten kensi 1900 rahat koşuyor bıraksa atı son 200de teşvik verse bence yine ayırırdı yanına bile yaklaşamazdı Kafkaslı acaba kurulu bir yarışmı diyede düşünmüyor değilim Turbo arapmı ingilizmi tartışmalarının olduğu bu dönemde insanın aklı başka karışıyor Bence bir dahada geçemezler.

  5. 5

    Erkan diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 16:03

    bende arkadaşa katılıyorum kesinlikle karataşın hatasıydı ve son viraj dönüldükten sonra sanki yarışı garantilemiş gibi koşturdu karataş sonradan fark etti ben olsam bu karataşa at bindirmem hatırlarsanız ayabakının geçilmezlik ünvanınıda hata ile elinden aldı sen nasıl olurda bi arap atına 100 mt. mesafe veriyorsun anlamak zor sonuçta sen TÜRKİYE’nin en iyi jokeyi olarak gösteriliyorsun yazık diyorum emeğe yazık Ve Son oLarak Ayabakanın sakatlanmasında da en büyük pay sahibi yine karataştır. Oyun oynamayı bırak karataş sadece koştur…

  6. 6

    erhan şaliş diyor ki:,

    13 Haziran 2009 @ 16:59

    Yani gerçekten soylenecek soz bulamıyorum. Bu halis Karataşın yapabileceği bir jokey hatası olamaz.Şu hayvana bari yapma bunu. geçilmezleri nedense hep kaya ekürisine geçirtiyor. Ben her zaman uzulerekde olsa soyluyorum. ulkemizde herbahis turunde olduğu gibi buradada dönen dolaplar akıl almaz derecede. Ayabakan gibi namağlupu Karataş gibi bir jokey binici hatası ile Çelikkan gibi sıradan bir handikap atina geçirtiyo. Turbo gibi bir safkani yanlış tempo yuzunden kuyruğunu goremeyeceği ezik şampiyon Kafkaslıya geçirtiyo (iddaa ediyorum bugun herhangi bir jokey yamağı dahi binseydi altındakının makıne değilde canlı bir varlık olduğunu bilip ne hızda ne tempoda kosduğunu hisseder bugunku yarısını 10 boy ile kazanırdı) Halis Karataş ın bu işi bırakmasını artık emeklişye ayrılmasını canı gonulden istiyoruz. Buyuk jokey herzaman durust jokeydir. Ayakların düz bassın TURBO bugun geçiirtilmen için bahane hazırdı 2400 metre. ama sen bu atların hepsini 1200-3200 gecersin bunu herkes biliyor.

  7. 7

    bilal diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 02:24

    nedense herkes karataşı suçluyor arkadaşlar unutmayın turboyu geçen sıradan bir at değildi. bir başka şampiyon kafkaslıydı. ve turbonun geçilmesine tahammül edemeyenler kafkaslıya ezik şampiyon diyor. gerçek güç gerçek şampiyon belli oldu KAFKASLI

  8. 8

    Erkan diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 04:30

    Ve Bir şey daha demek istiyorum şimdi bazı fanatik kafkaslı hayranları güç gösterisi yapmaya gelmiş sölemek gerekirse ben turboyu ve kafkaslıyı seviyorum ama hata ile bir atın geçilmezlik ünvanını veremessin ve iddaa ediyorum turbonun nasıl bir tempo ile koştuğunu hepimiz biliyoruz ve o tempo ile hangi mesafede hangi at olursa olsun geçilmeyeceğinide biliyoruz karataşın hatalı koşturması ile geçilmiştir ve bu bir istisnadır ve istisnalar kaideyi bozmaz arkadaşlar kafkaslı şampiyon attır evet ama turbo şampiyonun şampiyonudur. ALLAH hepsiinin ayaklarını düz basmayı nasip eylesin.

  9. 9

    TAM TURBO diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 06:19

    kafkaslı fanları hemen ayaklandınız. turboyu birkez geçtiniz hemen gercek sampiyon oldunuz.turbo iki kere geçti kafkaslıyı hemde uzak çekerek o zaman turboda sampiyonlar şampiyonu.
    turboyu bi daha geçmek için 25 yada 50 yarış bekliceniz.ramazan bey hakan cantınazın programında aglıyodu turbo yok arap atı diil diye.2/0 dil 5/0 olur diyodu noldu şimdi arapmı oldu şampiyon turbo.yoksa kafkaslı ingilizmi oldu .tamamen halisin hatası ben koştursam turboyu yine gecerim kafkaslıyı. sadece turboyu dizginlerden yon versin kendi temposunda kossun yeter.anlamadıgım şey 50veya 70 metre çabucak kapandı üç boy nedense 300 mtre surdü kapanması.at kesilmiş olsa dayala gibi sonuncu olurdu
    halis saolsun bunuda basardı.yinede kafkaslıya tebrikler .su an turbodan sonra koşan en iyi arap o

  10. 10

    Kuman diyor ki diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 06:49

    Ben de arkadaşlara katılıyorum bu kesinlikle Karataşın hatası.2400 bu tempoyla koşulmaz.TURBO bu tempoyla koşmasına rağmen potoda yakalandı.Birde DAYALA ya bakın at bu tempoda 600 ü göremedi.DAYALA kumda da çimde de iyi koşabilen bir at.DAYALA kendi jenerasyonunda 2200Ç de GR1 kazanmış at.Bu at 200 e kadar KAFKASLI ile mücadele eden at.Değil 200 at 600 ü göremedi.Anlatmak istediğim koşuya anlamsız biçimde yüksek tempo verilmesi.

  11. 11

    halil sadıkoğlu diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 07:56

    evet karatas gercekten ımkansızı basardın ve turboyu gecırttı.zaten ayabakana da aynı seyı yapan atı sakatlayanda karatastır.madem turkıye nın en ıyı jokeyı atta arıza oldugunu anlayamadı mı.bu yarısta turbonun rakıbı kafkaslı ama dayalanın pesınden gıdıp gereksız tempo yaptı.selım kafkaslıyı zorlarken sen turboyu tesvık bıle etmedın.bence yarısı turbo halıs yuzunden kaybettı kafkaslı da selımın sayesınde kazandı.bu arada selımın yarıstan hemen sonra kafkaslıdan ınmesı ılgınc geldı belkı kafkaslı da ıngılız atı gıbı attıgı depardan sonra bı arıza cıkmıs olabılır

  12. 12

    WHİSPER diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 01:07

    Dayalanın Turboyla giriştiği yarış liderliği hem Turbonun hemde kendinin kötü netice almasına sebep oldu.Karataş gereksiz yere Dayala ile rekabete girdi.Kendi temposuyla koşsa zaten Dayala bir süre sonra yarışı o tempoyla götüremeyeceğinden liderliği Turboya bırakacaktı.Kafkaslıyı çok seviyoruz ama darphane olarak görülmesi ve sakat sakat senelerden beri koşturulması YETER dedirtiyor,insaf artık.Bir gün İzmir birgün sonra Bursa birgün sonra Ankara nedir bu?Kafkaslının acınacak durumundan dolayı 2 yarış derece yapamasınki aygır olarak ayırmak zorunda kalsınlar,ayıp ve insafsızlık…

  13. 13

    lord lupen diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 01:26

    GERÇEKLER ACIDIR ! (KAFKASLI ŞAMPİYONLAR ŞAMPİYONUDUR.)

    Bir şampiyonu daha geçmiştir. Hemde geçilmezliği olan bir atı turboyu
    Artık umarım yok turbo geçilmezmiş,yok turbonun geçilmezliği imkansızmış,yok imkansız başarılmış bunlar hikaye.

    KAFKASLI-IFAHR tarafından dünyanın en iyi arap safkanı seçilmiştir.
    KAFKASLI-Bütün şampiyonları geçmiştir.

    Bunlar tesadüfmüdür ? Hayır bunlar gerçeklerdir. Artık göremeyenler gözlerini açıp görmeye başlıyacaklardır.

  14. 14

    furkan diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 03:11

    bence kafkaslıyı geçecek tek birat var oda ayabakan turbo kafkaslıyla 1000 koşsa yine geçemez

  15. 15

    Volkan Sönmez diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 05:38

    arkadaslar kurulu bir yarıstan bahsediyoruz unutmayalım..karatas bunu gecen sene de yaptı..cok güclü bir safkan arap atı olan Ayabakanı bilerek 200 m den fazla far vererek eski sisteme göre C grubu atı olan Çelikkan’a geçilmesini sağladı..kii o yarısı tekrar izleyin ayabakanın son 50 m de yarısı ne kadar diri bitirdiğini..yani cok daha fazla gücü olmasına rağmen böyle birsey yaptı ve cıkıp sonra özür diledi..ve cumartesi gördükki gelmis gecmis en güclü arap atı olan ve yarıs hayatı bitiğinde tüm mesafedeki rekorları kıracak olan Turbo nun 2400 m gibi uzun bir mesafede bile temposunun düsmesi beklenemez cok bariz..hepimiz bilyoruz ki Turbo’nun son 400′de arka grubu ayırdığını..hatırlayalım Yasin Akağaçın bindiği bir günde Sonalp ile izmirde kostuğu yarısı..yine laubali bir sekilde son 50m ya girildi ve tempoyu düsürdü ve Sonalp mesafeyi bir boyun farkına kadar indirmişti..evet kafkaslı cok büyük bir sampiyon ama yarısları ve dereceleri ortaya koyun ve Turbo’nun cok baska bir safkan olup türkiyede rakibi olmadığını irdeleyelim..Bu seneEnternasyonel kosularda gelicek onun rakipleri..Hepimiz de biliyoruzki enternasyonel kosularda Kaskaslı her sene hic tabelaya giremedi..

  16. 16

    Erkan diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 10:57

    furkan koçum sen hastamısın arkadaşım kafkaslıyı geçecek tek at nasıl olurda sadece ayabakan dersinkafkaslının izbatura geçildiği zamanları kafkaslının çoşartaya geçildiği zamanlarıda biz iyi biliyoruz ve turbonun rahat bir tempo ile kafkaslıya 7 boy attığınıda biz çok iyi biliyoruz.onun için yormayın kendinizi rahat takılın daha çok yarışımız var :) siz keyfinizi sürün ama şimdilik…:):)

  17. 17

    Erkan diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 10:58

    bir şey daha yukarıdaki başlıkta olduğu gibi turbo ilk ve son defa geçildi yavuzhan.net farkında ya siz değilmisiniz.:D

  18. 18

    KaFKaSLı diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 13:10

    EEE ne oldu sizin Turbonuza yaa?? Duvaramı çıktı son 100de?? Yoksa ABS fren sistemimi taktırdı da zınkk diye durdu son 50de?? Belkide paraşütü açılmıştır ondan durmuştur sonda :))) Bence Turbonun yeni adı bundan sonra DUR!-BO olsun… :)))) sonlarda iyi DUR!uyo çünkü :)))

  19. 19

    serhat diyor ki:,

    16 Haziran 2009 @ 03:20

    Kafkaslı super bir at orasi kesin kimse inkar etmesin. Ama Turbo sahalara gelmis en iyi safkan bunu ilk yarisindan beri herkes gordu. karatasin hatasinida tum yaris severler gordu. kafkasli yaris hayatinda sonuncuda oldu.kaliteli bir safkan sakatliklariyla bir cok yarisi kazandi bukadar kaliteli bir safkanin uc bes kurus paralar icin rezil edilmesi bir at sever olarak beni hep uzdu.kafkasli dinlendirilip kosturulsaydi yada kalitesine gore yarislar icin saklansaydi turbo gibi sirali birincilikleri olurdu. turkiye icin super iki safkan turbo ve kafkasli.bence tum mesele at sahiplerinde birisi tum paralar benim olsun derdinde digeri kaliteli yarislar benim olsun derdinde.
    atcilik herzaman para degil bence bir kultur meselesi . diger arkadaslarin dedigi gibi ortada art niyetli jokeyler olmasa turbo kafkasli yarisinda turbo herzaman kazanir. her iki atinda ayaklari duz bassin.

  20. 20

    TAM TURBO diyor ki:,

    16 Haziran 2009 @ 13:39

    hiç merak etmeyin kafkaslı fanları 28 haziran gazi gununde enternasyonel 1400 çim koşusu var ikiside katılcak insallah.o zaman gorcez sizin kafkaslıyı neymiş .bu sefer yine çıkıp arsızca yazarsınız yok şampiyonmuş diye .turbo mesafe rekoru kırcak istanbulda.kafkaslı nal topliyacak:)
    hep beraber seyrederiz yıne bulusuruz burda tabi soylencek şey kaldıysa.
    hele yabancı atlarda olursa kafkaslı yine tabela yapamaz

  21. 21

    -diablo- diyor ki:,

    16 Haziran 2009 @ 16:58

    ÖNEMLE OKUYUN ARKADAŞLAR

    şimdi biraz geriye götüreyim sizleri kafkaslı ilk çıktığında kendi ekürisi tekkaya vardı bilirsiniz kafkaslı dediğiniz atı tokatlıyodu gerçi onlar düzmece geçilişlerdi.neyse kafkaslı denen at büyüdü sona geçilmez olmaya başladı ama kayalar kurnaz 5-6 yarış üst üste çimde kazan vergisi artmaya yakın bi kum koştur tabela yaptırma vergiden yırt bunları unuttu kafkaslıcılar şimdi onu geçelim sona bi gün bii ışık doğdu kafkaslıcılar iyi bilir enternasyonelde geçilmişti çamur at izi kalsın demişler yaa KRAL ÇETİN kırma damgası vurdurdular sona ankarada bi koşuda kafkaslı başta olmak üzere yanı kaya ekürisi başı çekmekle birlikte bütün atlar kayıt silmişlerdi o yarıştan ve yarış koşulmamıştı sona tay tv de çetinin sahibi konuşma yapmıştı arkadan 10 snaniye geçmeden selim kaya telefonla bağlanmıştı çetinin sahibine abimsin yok babamın arkadaşısın yok bizim 250 tane saf kan arap atları derneğine kayıtlı atımız var biz ordan kayıt sildirisek hiç bi atımız koşamaz falan

  22. 22

    -diablo- diyor ki:,

    16 Haziran 2009 @ 17:12

    nese devam edelim sözüm ona diğerleri kayıt sildirmiş onlar silince kayalarda silmek zorundaymış öylelikle kafkaslı denen at 2 sene rahatladı bu da eşittir ortalama 4 trilyon cepte demek velasıl kelam aradan biraz zaman geçti ve allahım AYABAKANIMIZI yarattı bilirsinizki oda dünya arap atı seçilmiş bir safkandır ama karataş gibi ne desem ki adam sanki kaya ekürisinden ne zaman geçilse bi atla kayalara geçiliyo ne dense nesyse o güzelim atında başını yeyince kafkaslı 1 sene daha rahatladı ortalama 1.5 trilyon kasada gelelim SAF KANLARI SAFKANI TURBOMUZA size samimi söylüyorum bir ingiliz atı bulun doru birde kafkaslıyı iki atın resimlerini yan yana koyun bi bakın bakalım ama isimlerini silin varsa yanlarıda altlarıda bakalım kafkaslıyı ayırt edebilecekmisiniz edene helal olsun şampiyon kafkaslıcılar şimdi konuyu toplayalım şimdi ey kafkaslı sen yarışın son virajını bırak son 300 e kadar kenter gelip elini oynatmadan yüzlerce yarış kazanırken kırma olmuyosunda 21 yarış kafaya çıkıp kazanan TURBOMU kırma oluyo

  23. 23

    -diablo- diyor ki:,

    16 Haziran 2009 @ 17:28

    ve son olarak TURBOMUZ nasıl geçilir anlatayım yada yarışı iyi seyredin ben yazayı öyle seyredin karataş ne yapıyo son 400 de selime bakıyo neden rakibimi sizce arkadaş 1900 de uzk çekmişin zaten demi ama yoook amca 400 den sona selimi kesiyo nerde diye derken turbo inceden kandarmadan frenleniyo niye selim sprinte kalktı karataş siinyali aldı anam oda ne karataş kırbaçı çıkarıyo bide bak sen be müslüman evladı atı niye frenliyon o zamn durun korkmayın vuracak diye turboya kamçıyı usulca barıyer tarafına alıyo kurnaz kırbacı kamera yok o tarafta yaaaa bi karataş bide allah biliyo o taraftan turboyamı yoksa rugan çizmelere vuruyo kırbacı çünkü turbada kırbacı yiyosa eğer en ufak ne aksiyon bozma ne sağa sola kaçma var nede acı belirtisi var hayvanda oysa kafkaslı o anda öylemi seyredin bakın vallaha anadol kamyonet gibi sopayı yedikce söve söve yan yan hatta ayaklarının dördü başka tarafa gide gide geliyo ama turbo yarış bitimine yakın sanki bi 2400 daha koşacak gibi kör değilsem başınızı ağrıttım ksra bakmayın lütfen be kafkaslının kazanması sonucu bi değişiklik yapıp selim kayayı değil halis karataşı tebrik ediyorum

  24. 24

    turgay diyor ki:,

    17 Haziran 2009 @ 06:10

    yarışı izleyemedim akşam sonuçlarına baktım kafkaslı turboyu geçmiş şaşırdım.İnternetten yarışı tekrar izledim. Kesinlikle Jokey Hatası arkadaşlara katılıyorum. Karataş Turboyu çok zorladı. Turbo bu zorlamaya rağmen yinede yarışı 2400 m mesafaede kazanacaktı. ve şunu gördüm Turbo nasıl geçilir.Ancak atın performasını 2400 metrede nasıl tüketiriz yorarız düşüncesi uygulandı ve Turbo Geçildi. İnşallah böyle bir zihniye bir daha uygulanmaz. Turbu gibi bir atın geçilemeyan atlar zirvesinde olup tarihe geçilemeyen Turbu diye geçmesini isterdim.

  25. 25

    turbo ha? diyor ki:,

    17 Haziran 2009 @ 15:10

    diablo kardesim turbonun ne halt oldugunun tigemdeki veterinerine kadar herskes bılıo ama gel gelelım ısın ıcnde aslı uyeleerde olunca ses cıkmıo hatırlarmısınız bılmem hafiyede 46 yarıs gecılmemıstı ve sozde yarıssever! safkan demıstı o yuzden guzel bı laf wardır gecıceksın bunları at safkansa tuta tuta 1.17 yapamaz motor taksan gene yapamaz ama yarıssevere gore hos yatırmasında ısterse 1.10 yapsın ama gel gelelım cekerek 1.17 yaparsa ve kendınden buyuklerın ıcınde yaparsa adamı gererler yukarda bazı arkadaslar cetine safkan demıs bunuda vıcdanlarına bırakıorum ve bıraz daha arastırma yapmalarını temennı edıorum sepet gıbı yarıs gazetesi okumayla yurumez bu ısler saygılar

  26. 26

    Volkan Sönmez diyor ki:,

    18 Haziran 2009 @ 03:48

    ya arkadasım veterinere kadar felan biliyomus diye kendi fikirlerini olmayan hayali insanlarla desteklemeye kalkam..kusura bakma ama turbo safkan arap atı olmasa 2400 m lik yarısta 2.44 lük derece yapmazdı.. 2.40′ın altına inerdi.. lütfen bi düsünün en kötü ingiliz atları bile 2.40tan kötü derece yapmaz.. kaldı ki ALBATUR gibi safkan bir arap atı 2.40 yapmıstı 1983 yılında.. Yani artık bırakalım bunları ve TURBO’nun gercek bir safkan arap atı olduğunu kabul edelim..

  27. 27

    TAM TURBO diyor ki:,

    18 Haziran 2009 @ 11:53

    kafkaslı severler turboya camur atıp durmayın.1.17 yapamaz dionuz .cosartay 1400 1.29 yapyoda turbo niye 1200 de yapmasıncosartaydan kotumu acaba. siz asıl kafkaslının o mesafeleri nasıl kapattını düşünün.hiç arap atı ole kamcı yemeden 100. 150mtreyi nasıl kapatyo acaba sakın kırma olmasın.
    D N A denen bişe var ondandamı haberiniz yok acaba.bi at kafkaslıyı gecerse kırma olyo hemen

  28. 28

    turboo diyor ki:,

    19 Haziran 2009 @ 07:03

    diablo arkadas gercekten dogru soylemıs selım ata kırbac ustune kırbac vururken halıs kırbacı kendıne salladı.ama gorunen o kı kafkaslı gıbı sampıyon bı at var gucuyle kosup öte yanda halıs tarafından bu kadar cok engellenen turbo yu ancak burunla gecebılıyorsa turbo nun ne kadar buyuk bı sampıyon oldugunu herkes gormus oldu.ayrıca ben dayalanın temposunun da turboyu hıc bozmadıgını aksıne yarıs adıl kosulsaydı turbonun o tempoyla en az 20 boy fark atacagı soyleyebılırım.sonucta baslıkta oldugu gıbı turbo ılk ve son defa gecıldı.cunku artık turbonun 2400 nasıl kostuguda goruldu demek kı turbo kısa ve orta mesafeden sonra uzunda da aynı tempo kosabılıyormus(jokey hatası harıc)sampıyonun ayakları duz bassın…

  29. 29

    ismail diyor ki:,

    21 Haziran 2009 @ 02:23

    arkadaslar hepımızın gozu var hepıomız yarısı ızledık bence ısın ıcınde baska seyler var eger turbo bu yarısıda kazansaydı bence yer yerınden oynayacaktı dusunsenıze bı arap ato 2.400 metreyı tek kırbac vurmadan tuta tuta gelecek ve uzak farkla ve 4 yasında ınanın yeryerınden oynardı ben bu yasıma geldım boyle arap atı gormedım! kımsenınde boyle bı arap atı gordugunede ınanmıyorum bıraz mantıklı olun arkadaslar kımse kımseyı kandırmasın hepimiz iyi biliyoruzki turbo arap atı degil ve bu yarıs bılerek kafkaslı ya verildi

  30. 30

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    21 Haziran 2009 @ 12:36

    hee bide turbo kırbaç yediği anda yarış hayatı biticek aynı bekmezbey gibi

  31. 31

    turboo diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 06:18

    arkadaslar artık sunu kabul edelım turbo safkan bı arap atıdır.zaten boyle atlar ıstısnadır her zaman goremeyız onun icınde hemen yarım kan saçmalıgı uydurulur.bu ısın ilimi var bilimi var dna sı var var da var.aynı seyler cetın ıcınde soylenmıstır ama 2007 malazgırt kosusuna bakın cetın var gucuyle saldırıyor ama al dahma ve dahess ın ardından ucuncu oluyor o zaman o atlarda mı yarım kan.

  32. 32

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 07:44

    gazi koşusu günü kafkaslı koşmuyacak torbo çoşartay haberkan demirsoy ve çırağan start alcak arkadaşlar

  33. 33

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 07:52

    21 yarış kazanırken karataş hatalı olmuoda bi yarış geçilince mi hatalı oluo bırakın bu işleri madem çok tempolu gitti yarrış turbo yoruldu nie sadece kafkaslı geçti turboyu öbür atlar nie yanına bile yaklaşamadı kafkaslı koşmasadı turbo gene rahat kazancaktı ve siz burda turbo hç geçilmez fln dicektiniz karatşında öle bi hatası olduğunu sölemicektiniz 2800 de vardaha bu yaz bakalım ordada görcez turboyu

  34. 34

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 07:53

    2800 de 10 tane turbo koşsa 10 unuda geçer kafkaslı diğer atlarıda sırtına alır de geçer :D :D

  35. 35

    Volkan Sönmez diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 08:22

    insallah ogünden sonra burda gelip evet arkadaslar 2800 dahil tüm mesafelerde Turbo tek isimmis, tek sampiyonmus diyecek kadar yürekliisndir arkadasım..eğer olmassa ben kabul edicem burda tek sampiyon kafkaslı diye..

  36. 36

    metin çabuk diyor ki:,

    22 Haziran 2009 @ 16:28

    arkadaşlar fazla söze gerek yok türkiyenin gelmiş geçmiş en iyi arap atı turbodur turboyu sevmeyen ölsün..

  37. 37

    TAM TURBO diyor ki:,

    23 Haziran 2009 @ 14:05

    madem okadar iyi kafkaslı 120000 dolarlık yarş ve festival varken niye ikinci sınıf atlar gibi bursaya kacıyo şampiyonunuz. 75 milyara işin içinde madara olmak var .
    kabul edin turbo kafkaslıyı her mesafede daima gecer .gercek şampiyon ooooooo

  38. 38

    Turbo diyor ki:,

    24 Haziran 2009 @ 06:05

    iki kere gecti ya a.q..:DD sen uykudan yeni uyandın heralde aslanım..bundan sonrada hep gececek turbo..sen git yine bi uykuya yat..kafkaslı belki bi 10 yarıs sonra yanınamı yaklasır kosuda yoksa gecermi görürüz..:)))nie gecemedi diyo ya..hey allahım yaa..

  39. 39

    kral kafkaslı diyor ki:,

    24 Haziran 2009 @ 08:43

    kafkaslı türkiyenin tek sampiyon arap atıdırkafkaslının ayagı sakat olmasaydı kralı geçemezdii
    kimse fazla bıdı bıdı etmesin

  40. 40

    Turbo diyor ki:,

    25 Haziran 2009 @ 03:30

    gecen sene sürekli ayabakan gectiğinde de sakattı kesin..:))kabullenmek zor olsa gerek..bundan sonra Turbo ya madara olmamak için ne türlü bahaneler buluncak merak konusu oldu simdiden..

  41. 41

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    25 Haziran 2009 @ 15:31

    1600 yz mesafe kafkaslıya ters bn 1600 de hç tek atmadım kafkaslıyı gelemior 18 yarış koşmuş 1600 de 7 tane kazanmış yani 1600 de %65 geçilioır

  42. 42

    TAM TURBO diyor ki:,

    27 Haziran 2009 @ 00:14

    madem geçiliyo yuzde altmışbeş 1600 de nsl olyo buyuk şampiyon.demekki kafkaslıyı gecmeyen kalmamiş.oysa turboyu 800/1000/1200/1400/1600/1900/kum çim kimse geçemyo .sonunda diil yarış içinde bile kim şampiyonmuş o zaman ?
    kafkaslının kum pemformasınıda hiç yazmıcam siz fanları zaten iyi biliyonuz:)
    haa bu arada kafkaslıya bursada basarılar ayakları duz bassın .istanbula gelmez artık:).yada turbonun koştugu gunden sonra bi kısavade koşu bulur koşar.olmazzsa ramazan kaya bi koşu hazırlar ona.kafkaslı/tekkaya /taybars/saltukhan/ilkbahar/v.s…..

  43. 43

    Turbo diyor ki:,

    27 Haziran 2009 @ 05:58

    tAM tURBO COK İİ YAZMISSIN TEBRİK EDYİYORUM..ben de zaten ilgilenenlere üstde bir cok yazı yazdım..hemde laf olsun diye değil genel gercek bilgiler yazdım.. Kafkaslı yla Turbo boy ölçüsemez..Yarın tüm sampiyonlar ve sampiyonları istanbulda kosuyor.. dünyanın gözü bu yarıslarda ama kaçak sampiyon yok piyasada..haa durum bi dakika bursadaymıs ben onu farketmedim hic..:DD

  44. 44

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    28 Haziran 2009 @ 11:29

    kafkaslı bi kere bursaya geçen turbo yarışında arzalındığı için atın yarış içindeki koşu durumuna bakmak için gitti bide turbo kafkaslıyı bidaha geçene kadar şampiyon KaFkaslıdıR… tubo geçsin gene olsun en büyük şampiyon bişe demiorum. bide koçum sen kafkaslıya şampiyon değil diosun yok böle bi saçmalık waho tarafından dünyanın en büyük arap atı seçildi nasıl bi yarış seversn anlamıorum hç mi takip etmiosun ve şuanda türkiyede en çok para kazandıran arap atı gelmiş geçmş nası bi mantık nası bi embesillik bu yaa :D :D :D

  45. 45

    tam turbo diyor ki:,

    28 Haziran 2009 @ 13:45

    kafkaslı yine kendini gecen bir şampiyon çıkardı.hemde guya sevdigi mesafede 2200 de eşşoglueşşege geçildi.istanbulda koşsaydı hiç olmazsa buyuk şampiyon TURBO ya geçilcekti.ŞAMPİYON TURBONUN ole bi derdi yok durumumu bi gorim falan o hep istanbulda varsa grup 1 veya grup 2 ankarada.işte er meydanı isteyen gelir ikincilik için yarışır.bu arada kafkaslının urfa belidiye başkanlıgı koşusunda koşcanı duşunmeye başladım :)

  46. 46

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    28 Haziran 2009 @ 14:36

    hehe lol :D fazla söze gerek yok sadece kafkaslını turboyu geçmesini hazmedemiyosun

  47. 47

    Turbo diyor ki:,

    29 Haziran 2009 @ 01:09

    arkadaslar kafkaslıygecmeyen kalmadı..türkiyede elini attığın yerde sampiyon var..ulan kafkaslıyı gecmeyen mi kaldı..simdi yeni sampiyonumuz SÖNMEZALP arkadaslar..ulan utanmadan hala eziklik yapıyosun…neyse kabul et artık bisilerin farkında vardın sanırım canım kardesim..göz var nizam var bosver kafkaslıyla turbo kıyaslanmıcak düzeyde.. waho kafkaslıyı dünyanın en iyi arap atı secti tamam cok para kazandırdı sahibine de o da tamam..ama turbo onun kırdığı tüm rekorların hepsini kıracak cok bellii..saygı duy ve işin keyfine varmay calıs..bundan sonra turbo kafkaslıyı hep gecicek zaten..türkiyede rakibi yokki..mesela enternasyonel kosularda turbo yarısı kazanıcak ve kafkaslı her sene olduğu gibi tabelaya giremiycek..

  48. 48

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    29 Haziran 2009 @ 02:33

    bn deil siz ezikklik yappıonuz kafkaslı gibi bir atın büyük bi at olduğunu kabul etmionuz bunu dünya kabul edio ama sizin beyninize girmior

  49. 49

    Turbo diyor ki:,

    30 Haziran 2009 @ 03:52

    yahu en büyük turbo sen bunu anlarsan hersey cözülecek abicim..daha büyüğü yok anladınmı..kafkaslının aldığı basarılar ortada..kimse kötü bisey demiyo..inkara gerek yok..ama daha iisi ve en büyük sampiyon turbo.. daha güclü olduğunu görüyosun dimi..Kafkaslı elbette cok büyük bir sampiyon bu kadar para kazanan bir at olmadı..sabırlı bile bu 4trilyon civarında bir para kazandı..tarihe adını yazdırdı ama turbo baska bir safkan..daha 4 yasında ve birdaha gecileceğini kimse düsünmüyo o kadar ii bir safkan düsün yani..

  50. 50

    tam turbo diyor ki:,

    30 Haziran 2009 @ 14:44

    kafkaslının kazandıgı paradan bahsedyon .kafkaslı bunu kac koşuda kac senede kazandı solemyon bir at düşün 80 koşuda 40 kere gelmiş digeride mesala :)23 yarışta 22 kere gelmiş.23 ünçu yarışta fotoda gitmiş. diger atın kalan 40 yarşın da 20 ikinci 10 üçüncü diger 10 da tabela dışı.
    bunlar bir arada üç kez koşmuşlar 22 yarış alan iki kere uzak çekmiş diger bi kere fotoda avlamış sence hangisi buyk ŞAMPİYON .olaya kafkaslı turbo diye bakma.ve sence 4 yasındaki şampiyon 8 yasındaki ikramiyesi kac tl olur..hatirlatim bir bucuk senede ikibucuk trilyon aldı .pazar gunu İSTIKLAL KOSUSUNDA 300 milyar hazır :)

  51. 51

    turbo f16 diyor ki:,

    30 Haziran 2009 @ 14:57

    arkadaşlar bunu kabul edin turbo gerçekten turbo ben başka bişey demiyorum allah nazardan saklasın.ha kafkaslıda iyi at sonuçta onunda hakkını yemeyelim ama göz var nizam var.kafkaslıda turbodan kaçacam diye bursaya gitmiş 106 lira ganyanlı ata geçilmiş maaşallah.neyse har ikisininde ayakları düz bassın.

  52. 52

    Turbo diyor ki:,

    01 Temmuz 2009 @ 01:21

    ewet haklısın TAM TURBO..turbo yarıs hayatının sonunda 10 trilyonu gececeği kesin..gün gectikce, her yarıstan sonra, türk atcılığının en büyük arap atı olucak basarıları elde edicek..ve sürekli rekorlar kırark pistdeki dereceleri alt üst edecek.

  53. 53

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    01 Temmuz 2009 @ 02:10

    tmm daha fazla tartışmaya gerek yok yarışlar koşulsun ve izleyerek görelim

  54. 54

    Turbo diyor ki:,

    01 Temmuz 2009 @ 06:48

    evet tüm tartıslamaların cewabı vericek bu sezonki kosular..

  55. 55

    turbo f16 diyor ki:,

    01 Temmuz 2009 @ 15:06

    bende katılıyorum arkadaşlar güçlü olan kazansın.sonuçta ikiside bizim ülkemizin atı.ben diyorumki enternasyonel koşusunda bizim atlardan biri kazansında yabancı at kazanınca zoruma gidiyo vallaha.benim görüşüm turbo ama illaki geçilecekse bunu yabancı atlar deil kafkaslı yapsın.ayakları düz bassın.

  56. 56

    Turbo diyor ki:,

    02 Temmuz 2009 @ 01:18

    benim düsünceme göre ve 1600m deki malazgirt kosusu için yapılan derecelerle kıyasladığımda Turbo cok ağır basıyor…Ayabakan da 1,45 yapmıstı..ama sanırım Turbo yarısın temposuna göre 1:43 lük derece yapabiliyor..zira biliyosunuz 1:43:61 lik derecesiyle Tunca 1983 yılında yapmıs olduğu rekoru kırdı.. Enternasyonel Malazgirt kosusunda insanllah bi sakatlık olmassa TURBO benim favorim..

  57. 57

    TAM TURBO diyor ki:,

    02 Temmuz 2009 @ 04:24

    evet kafkslı seven kardesim tartışmaya gerek yok.beraber koştukları veya ayrı koştukları yarışların keyfine varalım..sanmaki kafkaslıyı takdir etmiyom.. tabiki takdiri hakediyo.ama ben sahibine kızıyorum onun gibi bi atı para ugruna üç gunde beş gunde koşturyo.atın pempormansını duşuryo.Her ikisinin ayağıda düz bassın.

  58. 58

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    03 Temmuz 2009 @ 06:04

    kafkaslı cumartesi gene koşuyor 2100 kum bnde acımaya başladım artık remazan kaya ne yaptığını sanıyosa

  59. 59

    mehmet diyor ki:,

    05 Temmuz 2009 @ 05:30

    allah turbonun ayaklarını düz bastırsın

  60. 60

    mehmet diyor ki:,

    05 Temmuz 2009 @ 05:30

    hayranım

  61. 61

    Turbo diyor ki:,

    06 Temmuz 2009 @ 03:11

    karatas akıllandı herhalde..Turbo’nun gücünü bitirmek için uğrastığı 2400m nin ardından dün aksam yarısı kazanmak için kosunca bakın normal tempoda kostu ve 50mden fazla fark atıı..Turbo’nun uzun mesafede cok daha ii kosacağı belli oldu..

  62. 62

    önder diyor ki:,

    12 Ağustos 2009 @ 16:04

    arkadaşlar ben bu turbonun yarış hayatı boyunca geçileceğine inanmıyordum.ama kafkaslı geçti.kafkaslıda çok iyi bir safkan ama turboyla uğraşırsa yarış hayatı biter bi daha yanına yaklaşacağını yaklaşabileceğini sanmıyorum….

  63. 63

    turbo diyor ki:,

    14 Ağustos 2009 @ 06:22

    arkadaşlar turbo ile ilgili bütün bilgileri almak ist turbo 1 derece yakınları sahipleri facebook turbo sayfasında turbonun hayranlarına turbo hakında bilgi vermektedirler ilginize arkadaşlar

  64. 64

    ŞAMPİYON ABBAS diyor ki:,

    26 Ağustos 2009 @ 15:34

    Karataş hatası,Turbo nun ilk defa 2400 e çıkması ve Selim in inanılmaz uyanık binişi ve yine Kafkaslı nın gününde olması sayesinde bir burunle Kafkaslı Turboyu geçti.Bundan sonra normal şartlarda Turbo hiç bir ata geçilmez.Kafkaslı nın Turbo ile koşacağı ilk yarış için tüm Kafkasçılarla istediği kadar para,mal,mülk idaasına girerim.Boş konuşmak ile bu işler olmuyor.Kafkaslı büyük bir şampiyondur.Turbo ise Yavuzhan ile birlikte bu sahaya gelen efsane 2 attan biridir.Başka bir değişlede Kafkaslı MERCEDESTİR ama Turbo FERRARİDİR.

  65. 65

    çetin diyor ki:,

    28 Ağustos 2009 @ 05:45

    tansel ve deprem ikiside özel hara atlarıydı safkan oldukları tartışıldı alpay ekürisinin bu atları açık yarışlarda koşamadılar farkettiyseniz bu iki at şaibeli sanılıyor ÇETİN’de alpay ekürisine ait oldugu için kuşku duyulmaya başlandı çetin 3 yaşında açık t.b.m.m kazanınca kıyamet koptu ü.yayla gibi bi jokeyle ü.yayladan konu açılmışken hep alpay ekürisinin atlarına bindi sinsi duruyodu açıkçası ama kesin kanıt olmadan şaibe aranmaz tansel ve deprem iyi atlardı ama asla ÇETİN kadar olamazlardı tanselin yarış hayatının bitminin ardından ölmeside garipsenmemeli at çok koşturuldu urfaya kadar düşürüldü çünkü ata yarış vermiyolar hiç bir koşu formatına uymayan bi at mesela kv7 onun için grup 1di ama genelde hep şartlı koştu şartlı 5 şartlı 4 gibi diğer şampiyon MİRHAT içinde bi parantez açalım efsane mirhat unutulmasın 65kg sikletle yarış kazanmış bu güzide atımız unutulmamalı 26 birincilik yapmış ama ölümü biraz şaibeli duruyo öldümü öldürüldümü muamma bi durum son 15yılın en iyi atları sırasıyla 1)mirhat 2)turbo 3)yavuzhan 4)ÇETİN )haberbatur 6)kafkaslı 7)özgünhan 8)odinhan 9)ağakaraca 10)odin derim ilk 10 budur

  66. 66

    çetin diyor ki:,

    28 Ağustos 2009 @ 06:14

    ilk 10daki atlarımızı incliyelim 1) MİRHAT çok kalite bir safkandı 4 yaşına kadar koşabildi 26 birincilik 1 tabele dışı ve 2. 3lük aldı sonlardaki deli siprintini türkiyede atan safkan olmadı turbo yarış caimasına kazandırıldıgı için artık esamesi okunmaz oldu jokeyi t.kolcuoğlu 2) TURBO yarışseverin gönlünde taht kurdu 23 birincilik yaptı 1kez geçildi uzun mesafede jokey hatasından kaybetti yarış hayatı parlak olan bu safkan yarıçılık tarihine altın harflerle geçicek jokeyi h.karataş 3)YAVUZHAN sitemizin adı yavuzhan olmasının sebebi efsane bir safkan olmasından kaynaklanıyordu yarışları bana çok aşırı keyif vermiştir gülerce ekürisinin güzide safkanı malesefki erken yaşta ölmüştür yinede o bir efsane unutulmazlar arasında yerini aldı jokeyi h.karataş 4) ÇETİN önceki yazılarımda bahsettim çetin çok iyi bir safkan çok kaliteli ama şanssızlıklarının kurbanı oldu erken veda etti ama gönlümüzün şampiyonlarından biri jokeyi ü.yayla 5) HABERBATUR onu izlemek bi keyif yavuzhanla ne müthiş kapışıyolar YAVUZHAN’CILAR ve HABERBATUR kapışmaları unutlmazlar arasında jokeyi s.akdı 6) KAFKASLI eleştirdiğim bi safkan ama ben onun gücü ve kalitesini biliyorum ama hoyratça kullanılıp her yarışa sokulması ve 2.sınıf atlara geçilmesi karizmasını ve sempatisini kaybettirdi TURBO karşısında ezik duruyo denilebilir ama oda şampiyon bi safkan kimse inkar edemez s.kaya 7)ÖZGÜNHAN hipodromların sessiz şampiyonu çok sessiz ayrıldı aramızdan birçok kez tek atıpta beni yanıltmayan bu safkan 2000li yıllara damgasını vurdu jokeyi h.karataş 8)ODİNHAN bu safkan yarışçılık camiasının ayakta alkışladıgı bir safkandı arızalandıgı koşusunda altılımı 5te bırakmıştır :) neyse TAMERİNOĞLU’NA geçilmişti ama arızlanmasa kazanıcaktı eminim bu safkan kazandıgı açık yarışlarla yarışseverin gönlünde taht kurmuştur jokeyi s.akdı 9) AĞAKARACA alınsiz bir unutulan şampiyon daha kum pistin şampiyonu kumun kralı AĞAKARACA 10yaşına kadar koşturulmuş 10yaşında bile 2 ayrış kazanmıştır jokey a.özdeniz 10)ODİN taylıgında rekorları silip süpüren bir safkandı grup yarışları kazandı 4yaşına geldiğinde arızalandı ufak tefek problemlerinden kurtulamayınca sırdanlaştı ama taylıgındaki süper yarışları onu ilk 10 sokmaya yeter jokeyi y.tunç

  67. 67

    çetin diyor ki:,

    28 Ağustos 2009 @ 06:32

    unutulamaya yüz tutan önemli atlar 1)AKYEL 2)NURTAY 3)ŞUBAT 4)GİNZA 5)YELHAN 6) CAŞ 7)ANTEPLİ 8)BÖRÜHAN 9)SIHTAHA 10)ALTAHA 11)GELİNKIZ 12)ASYEL 13)ERSANHAN 14)MAGRİP 15)ŞİRİNOĞLU 16)PİRKARACA 17)AĞAKARACA 18 KARACA SULTAN 19)DEMİRKAZIK 20)BERKOŞHAN 21)KARTALBEY 22)KARATAŞ 23)İZBATUR 24)BALIKHAN 25) ŞIVGA sıralama yapmadım hatırladıgım ilk 25 atı yazdım gerçek şampiyonların gerçek rakipleri oldular unutmayınki şampiyonlar bile rakipsiz olunca şampiyonluk anlam kazanmaz rekabet devam edecek ama bu saydıgım saflanların yavrularının sayesinde

  68. 68

    kaf-kas-Lı diyor ki:,

    09 Eylül 2009 @ 05:11

    2800 çim ist.vali kupası koşusu

    KAFKASLI vs TURBO

    BAKALIM GERÇEK ŞAMPİYON KM ACABA

    TURBO ÇIKIP BİTİRCEKMİ YOKSA KAFKASLI ETKİLİ SPRİNTİYLE TURBOYU GENE AVLAYABİLCEKMİ

    PAZAR GÜNÜ GÖRÜCEZ

  69. 69

    kaf-kas-Lı diyor ki:,

    09 Eylül 2009 @ 05:13

    ARKADAŞLAR SİZDE TAVUZHAN FLN DİE SAÇMALAMAYIN YAVUZHANIN DERCELERİNE BAKSANIZA KAFKASLIY LA TURBONUN YANINA BİLE YAKLAŞAMAZ YAVUZHAN HANGİ KOŞUSUNU KENTER KAZANMIŞ ACABA EŞŞEK GİBİ KOŞUODU İŞTE JOKEYE KİLO VERDİRİODU BAŞKA YAPTIĞI BOK YOKTU

  70. 70

    muhtesem turbo diyor ki:,

    28 Eylül 2009 @ 07:58

    kafkaslı hayranları ya sızde bılıosunuz turbonun daha ıyı oldugunu ama soleyemekten her nedense kacınıosunuz.goz var nızam var ya kafkaslının gecıldıgı atlara bakarmısınız.turbo bunların hangılerıne gecıldı 2800 metre dııl 2800 kılometre kossalar bıdaha asla gecemez kafkaslı madem sampıyon bı at neden enternasyonel kosularında herkese gecılıoo ayabakan bıle kat ve kat daha ıyı kafkaslıdan bırakın turboyla kıyaslamayıdaaa

  71. 71

    emre diyor ki:,

    07 Ekim 2009 @ 07:45

    Kafkaslı tabiki iyi bir at bunu tartışmaya gerek yok ama Ayabakan ve Turbo yu ben Kafkaslı yla kıyaslamam bile.Bir arkadaş Turbo son 50 de durdu falan diye yazmış,at yarışından anlamadığı her halinden belli.O kadar yüsek tempo da kaçıp yarışı aynada verdi turbo ve Kafkalı o yarışta bütün limitlerini zorladı.Bunu daha sonra koştuğu yarışlarda da açıkça görüyoruz.Artık özhaber i bile geçemiyor ki kafkaslı hiç bir zaman gerçek bir rakiple koşmamıştır.İzbatur geldi sakatlandı,dayıbey vardı o da sakatlandı,Ayabakan geldi o da sakatlandı.Kafkaslı da bozdoğan ları özhaber leri geçe geçe 7 trilyon kazanç yaptı.Madem süper bir at neden her enternasyonel yarışta 7.oldu Kafkaslı.Kafkaslı Turbo yu jokey hatasından geçmiştir bir daha da karataş aynı hataya düşmez ve kafkaslı da turbo yu geçemez.Turbo istisna bir attır bence kafkaslıyla karşılaştırmaya bile gerek yok.Önceden arapların açık yarışlarında odinhan,şirinoğlu,tamerinoğlu falan koşardı bide kafkaslı nın sürekli olarak koştuğu atlara bakalım;özhaber,bozdoğan,çırağan,günaltay,sarus vs..Turbo General i tuta tuta geçerken kafkaslı yıllarca bu atları geçti…Bence ikisini karşılaştırmayalım.

  72. 72

    turbo diyor ki:,

    12 Ekim 2009 @ 13:48

    bravo ya kafkaslıyı hmn şampiyonluktan men ettiniz 2 sene önce baş tacı DEİLMİdİ bu at.?? ne turbo vardı ne ayabakan kendi ayarında geçmediği at kalmamışTı sorunlarına rağmen ! Bu sorunları hala yaşıor buda çok beLlİ ZAtN b elki turboyuda geçen atlar çıkıca 2 3 sene sonra 6 7 yaşına geldiğinde onuda görücez :)Ama sizin yaptığınız ayıp yatırmaya başladı yaşlandı die hmn kafkaslıyı tahtan indirdiniz.Bi söz vardır ? KÖPEKLER İSTEDİ DİE ATLAR ÖLMEZ.. ! ;)

  73. 73

    zino diyor ki:,

    12 Ekim 2009 @ 18:47

    birileri turbo’cu.. birileri de kafkaslı hayranı sureti ile yazıp durmuş.. hasbel kader açtım bu sayfayı ve yazılanları okuyunca hiç şaşırmadım… yarış dünyamız yarış hülyamız yarış ufkumuz ne ise jokeyler de orda duruyor atlar da… yok efendim karataş ın hatasıyla turbo geçilmişte yok efendim gerçek şampiyon kafkaslıymışta… daha neler neler.. holigan vari yazılar gırla gidiyor..
    arkadaşlar unutmayın ki bir atın şampiyonluğu geçilmezliği ile alakalı değildir dogrudan, kafkaslıda geçilmiştir çokkere turbo da geçilebilir pekala, curlin bile geçildi, 2008 dubai cup classic ta uzak ara yapan well armed bile kaç kere geçilmişti.. uzağa gitmeyin en şampiyon atınızı düşünün ve o şampiyonun geçildiği yarışı getirin aklınıza… vel hasıl kelam sorun geçilmekte değil… sorun geçilmez sandığınız atın geçilmesinde de değil, makina değil ya bu meret, gününde değildir, yanlış bir taktik izler, iyi hazırlanmamıştır, dahası kazanmaktan bıkmış dahi olabilir.. sorun tüm olasılıkları uygun bi mantığa oturtmaktır… şimdi eleyerek gidelim ve soralım: halisin çok ama çok yanlış binerek turbo nun geçildiğini düşünen arkadaşlar, dinliyor musunuz: mesala halis turbo nun daha fazla ensesine bassaydı ve dayayla ya uymasaydı ve yarışı kaybetseydi ne düşünürdünüz allah aşkına! “yaw bu turbo hep beyaz bayrağı alıp ayna yapıyordu niye bekledin ey gafil” demez miydiniz.. zira turbo tüm yarışlarında beyaz bayrak ayna yapmıştı hep en öndeydi.. ne derdiniz merak ediyorum.. suçluyu bulmak çok kolay değil mi!, devam edelim, bu yarış baştan niye ayarlanmış olsun, neden karataş geçilmek için bir yarış binmiş olsun ki, karataşın çıkarı nerde, remazan abi ile ayrı bir şaibeli işlere mi girdi ki! iş böyle olsa neden son metreler ve neden o son metrelerde hepimizin görüğü üzere kamçı yemeyen turbo bu kadar kamçılanıyor, ayrıca hadi diyelim ben de sizin gibi çok ama çok komplocu davranıp bu işin empas kumpas olduğunu düşündüm: yahu allah aşkına empas kumpas son metrelere bırakılır mı, yani kafkaslı çok ama çok güçlü girmeseydi son yüze turbo yu geçebilirmiy di! kafkaslının bile koşamadığı bir derece oluyor 2:44 küsür.. yani bu kadar ayarlandığını düşünüyor musunuz.. eğer düşünüyorsanız hiç ama hiç oynamayın ganyan.. nitekim bu düşünceye göre her yarış ayarlı yarıştır ve daha baştan kazanan bellidir…

    oysa durum hiç böyle değildir.. yarışan bir canlıdır ve organizmadır, ata binen jokey de makine değildir.. ne olacagını en baştan kestirmesi söz konusu olamaz..

    karataş a bu kadar yüklenen arkadaşlara sesleniyorum: lütfen yarışı defalarca kez yeniden seyredin, turbo yu sıkıştıran bir dayala ve enseya basmasına rağmen önüne at sokmak istemeyen bir turbo vardır yarışta, karataş la hiç alakası yoktur, karataş olması gereken tempoda daha hızlı bir tempo oldugunu fark etmiş ve turbo yu dizginlemeye çalışmıştır, ama geçilen turbo oynanan oyunu fark etmeyip yanina yaklaşan attan bir adım daha ötede olmak istemiştir: bu da çok doğaldır çünkü turbo tüm yarışlarını böyle koşmuştur ve hepsini kazanmıştır.. karataş durumu fark edip enseye bassada turbo yu durduramamıştır.. sonuç itibari ile ne turbo nunu beklediğği ne halis in beklediği olmuştur… ama hayatta budur zaten.. ne her istediğin olur.. ne de her beklediğin..

    bu yarış sonunda benimde düşündüğüm sudur: kaya ekürisi istediğini almıştır ve turbo yu artık geçmek gibi bir istekleri kalmamıştır(en iyi arap ekürisi biziz babında), turbo da bir kez geçildi diye hiç birşey kaybetmemiştir turbo luğundan, yine zannım odur ki kolay kolay bu ik at (turbo-kafkaslı) aynı yarışa deklare edilmeyecekler.. ikiside şampiyon ikisi de kendisini kanıtlamış atlardır.. ben turbonun kafkaslı ya göre bir gömllek daha üstün olduğunu düşünenlerdenim.. ama bir taraftan da şunu düşünmeden edemiyorum: kafkaslıya kim kafa tuttuysa harada aldı yolunu öyle ya da böyle izbatur ve ayabakan en yakın örnekledir.. onlar şu anda yoklar ama kafkaslı hala her hafta bir grup yarışına deklare oluyor.. bence turbo nun kafkaslı emekliye ayrılıncaya kadar ona ispat edeceği esas güç şudur: ben hala varım ve koşuyorum, beni hara yagönderemedin…

    son olarak şunu söylemekte fayda var, jokey de hata bulmak çok kolaydrı.. oysa yarışçılık dünyasında var olan gerçek insanlar çok iyi bilirler ki, kazanmaya hazırladıgın bir atı yüzde doksan olarak jokeye veririsin, o jokeyin hüneri yüzde ondur esasen….

  74. 74

    Bold Pilot diyor ki:,

    20 Ekim 2009 @ 05:39

    Arkadaşım diyorsun ki Turbo kendi kendine Dayala dan numarayı aldı temposunun üstüne çıktı falan 2 yarış sonra kandemir numarayı aldı ve turbo 2.takip etti ve son viraj dönürlürken artırıp geldi liderliği aldı ve uzak kazandı.dayala yla koşarken canım numarayı almak istedi kandemir le koşarken almak istemedi mi yani.yok at gitti yok karataş ın bi hatası yok falan geçiceksin bu işleri.ben karataş ın jokeyliğini tartışmıyorum burda selim kaya yla beraber türkiye nin en iyi jokeyidir karataş.sonuçta o da insan hata yapabilir ama turbo nun geçilmesi onun hatasıdır.numarayı almak için nasıl teşvik verdi bi izle istersen

  75. 75

    ŞAMPİYON ABBAS diyor ki:,

    20 Ekim 2009 @ 15:09

    Dostum Kafkaslı, kimsenin saçmaladığı yok senin bok attığın Yavuzhan bana ve çevremdeki bir çok arkadaşıma at yarışını sevdiren bir efsanedir.Sürekli geçtiği atlar1-Kancansan 2-bamka3 3-bükentay 4-halid 5-bozdağ 6-akyel 7-timurhan 8-haberbatur 9-sıhtaha 10-hürbatur 11-beyefendi 12-sarar 13-Caş 14-ağakaraca 15-altaha 16-sergen 17-cansucan 18-şovalye 19-Yelhan 20-magrip Bu at 3 tane jenarasyon eskitti.Koştuğu şampiyonlarla Kafkaslı koşsaydı Yavuzhanın ancak 5/1 i kadar yarış kazanabilirdi bencE ve bu bile büyük bir başarıdır.
    Artı derecelerden bahsederken 15 sene önceki pist koşullarıyla şimdiki arasında 1000 metrede en az 1,5 saniye falan fark var bunuda düşünmek lazım.Kaldı ki Yavuzhan hiçbir atta olmayan kendine has stiliyle yanındaki attan bir baş fazla koşardı.Buda atın kendine olan güvenini ve kendinden nekadar emin olduğunu gösterir.Ve yine Yavuzhanın kırdığı bir çok rekorda mevcuttur.
    Hepimizin sempati duyduğu atlar olabilir ama atçılık camiası olarak değerlerimize sahip çıkmalıyız.Yavuzhan gibi bir efsaneden bukadar sıradan bir atmış gibi bahsetmek bence hiçbirimizin haddi değil.
    Bu arada söylediğim hiçbirşey kişisel değil Çünkü ben bir atsever ve yarışseverim.Şampiyonları seyretmekten zevk alırım. Mesela Turbonun son enternasyonel yarışında tüm tüylerim diken diken oldu ve gözlerim doldu ki 1liralık oyun oynamadım.Ama milyarları tutursaydım bile o zevki alamazdım

  76. 76

    ŞAMPİYON ABBAS diyor ki:,

    20 Ekim 2009 @ 15:35

    Zino kardeş güzel bir yorum yapmışsın fakat herkesin yaptığı yorumları hiçe saymak ya da küçümsemek pekte hoş değil.
    Bir de şunu unutmamak gerekir at ayrışında %10 luk dediğin pay saniyeler yapar.1 saniyenin bile 4-5 boyluk mesafe yaptığını düşünürsek durum kolayca tespit edilebilir.Karataş şu an da Selim ile birilikte bu sahaların kralıdır ve olay da elbette ki kasıt kesinlikle olamaz ve de kasıt yok.Fakat krallarda insandır ve hata yapabilir.Hatanın en kolay gerçekleştiği anlar ise aşırı bir güvenin oluştuğu anlardır.1-AYABAKAN 2-Turbo karataşın altındaki atların canlı olduğunu unutacak kadar onlara güvendiği günlerde geçilmiştir.Hatta bunu kendisi dahi kabul etmektedir.Tempo bilgisine çok güvendiğimiz Krataş son derece hesapsızca bir yarış komuştur.Dayala ile grubun ortasında bir yer tutatarak o yarışı en az 3-4 boy ile kazanırdı ve Karataş bu şekilde düşünseydi bunu elbet uygulayabilirdi.Ayrıca yarış ta muazzam bir derece ile bimemiştir 2.44 bu atlar için standart bir derece sayılır.İzbatur aynı mesafeyi 2.42 hatta Albatur 2.40 koşmuştur.Turbo karataşın akıllıca ayarlayacağı bir tempo ile 2.43 ile bu yarışı kazanırdı.Yani bu at yarışını bir tek sen bilmiyorsun orta da bir hata var bu işten azcık anlayan herkes bunu çok kolay görebiliyor.
    Ayrıca bir ata sempati duymak ve taraf olmak bu işin duygusal ve en zevkli boyutudur.Mesela ben bir Turbo hayranıyım ve böyle atlar sayesin de eski tadı kalmayan at yarışlarından kopmuyorum.
    Ne olursa olsun Allah sahaya çıkan tüm atların ayaklarını düz bastırsın diyorum.

  77. 77

    fahri diyor ki:,

    26 Ekim 2009 @ 13:40

    burada bahsedilen turbo,kafkaslı,ayabakan gibi isimler robot değil bir can taşıyorlar kamçı yiyorlar(turbo hariç)sonuçta yeryüzünde sahibine en sadık canlılar,ayrıca dikkat ederseniz pistte (Allah esirgesin ) yani yarış esnasında önüne jokey düştümü ani bir reflexle ezmeyen zarar vermemeye çalışan canlılar bu bahsettiğimiz atlar kafkaslı,ya allah yardım etsin diyorum,turbo,yu geçebilmek için kamçı manyağı yaptılar,remezan kaya şans eseri şampiyon at sahibi oluyor ve kendisine belki başka hiçbir kişinin,akrabasının,abisinin kazandıramayacağı çoğu insanında rüyasında dahi göremeyeceği 7milyon tl para kazandırıyor,şehir şehir gezdiriyor yarışlara sokuyor insaf artık 8 yş,na girmiş bırak dinlendir artık empati yap yani kafkaslı,nın yerine koy kendini hem canın yanacak(kamçı yiyeceksin)hem para kazandıracaksın,hemde izmir,bursa, adana,ankara demeden şehir şehir gezdirileceksin,belkide bu sebepten ötürü ana baba bir kardeşi olan Kafkas şahı nı devlet 200 bin tl verip ihalede almasına rağmen iade etmedi,kabul etmedi ASIL SORUN TURBO ONU GEÇTİ VAY ŞU BUNU GEÇER BU BUNU GEÇEMEZ DEĞİL O CANLILARA SAHİPLERİNİN GEREKEN İNSAFI GÖSTERİP GÖSTERMEDİĞİDİR.

  78. 78

    fahri diyor ki:,

    26 Ekim 2009 @ 14:08

    turbo,nun ve ayabakan,ın bizim diğer şampiyon olan safkan larımızdan bir farkını gördüm 2 sene içerisinde uzun bir zamandan sonra (ersanhan) arka arka,ya malazgirt ent kazandılar hemde çok güçlü atları geride bırakarak turbo ,al dahma,nın ekürisi ve ana baba bir kardeşi olan ve fransa,da 1 ay önce 650bin dolarlık koşuda al dahma,yı geçen general,i devirdi ayabakanda bright light gibi güçlü bir yarış atını 2.likte bıraktı. bright light(amer-naira) fazla göze batmasada orjin olarak üstünlüğünü ve general gibi ayakkarının yere değmeden koşmasına rağmen ayabakan,dan 1. liği alamadı robbie(ent mlzgrt şmp) ile anadan , al dahma ,al anood,dahess,general isimli atlarla babadan kardeştir bright light yani yıllarca bizim şampiyonlarımıza 1.lik vermeyen jenerasyonun bir okadar kaliteli jenerasyon kardeşlerini TURBO VE AYABAKAN iki güzide şampiyonumuz yıkmıştır.ent malazgirtteki yabancı at hakimiyetliğine son vermişlerdir.

  79. 79

    Emrah DÜZTAŞ diyor ki:,

    01 Kasım 2009 @ 02:51

    bu sefer neden turbo gecildi. bu soruyu cok merak ediyorum.

  80. 80

    Mr.Ganyan diyor ki:,

    02 Kasım 2009 @ 16:02

    turbonun ikinci defa gecilmesinin nedeni hic kuskusuz atin sakat halde ve eksik idmanla kosmasidir.
    erdin düzarat buna ragmen riske girdi ve yazik etti.
    fakat her ne olursa olsun turbo sampiyondur ve tam hazir duruma geldiginde tekrar birincilikler serisine devam edecektir, bundan süpheniz olmasin.

  81. 81

    ŞAMPİYON ABBAS diyor ki:,

    05 Kasım 2009 @ 12:16

    Turbo bu sefer gerçekten iyi durumda olmadığı beliydi ve kötü koştu.Özhaber ve ilgililerini de tebrik etmek lazım.Fakat yine de Turbo ya Karataş ın altında yazık oluyor.Bu adam kesinlikle önde tempo kuran atlara inanılmaz derece de kötü biniyor.2400 M de 150 m kaçıyorsun.1600 m de 1 boy bile ayırmadan o kadar kaçmaya istekli atı kantarmada bitiriyorsun.Bence Turbo 5-6 boy kaçarak önde aldığı avans ile yine de bu yarışı kazanırdı.Fakat Halis atın isteğini de kırdı yarışta.Tekrar dikkatle izleyin hepiniz bunu görürsünüz.

  82. 82

    salih yaman diyor ki:,

    18 Kasım 2009 @ 05:45

    turbo bence uzun mesafelerde KAFKASLI ya her zaman mahkum görüldüğü gibi 1600 m bile çok uzun geldi yazık hayvana olmayınca olmuyor işte zorlaMAya GERENK YOOK :))

  83. 83

    şaşırmayın diyor ki:,

    01 Ocak 2010 @ 18:06

    saglıklı bir turboyla baş edecek bir safkan olmadıgını göremeyecek kadar körmüsünüz
    degil kafkaslı çaşlar sıh tahalar haberbaturlar koşsada yanında bu safkan cok farklı
    artık görün

  84. 84

    delil diyor ki:,

    26 Ocak 2010 @ 20:37

    bencede turboyu saglikli oldugu zaman degil kafkasli ucan kus bile gecemez…

  85. 85

    şampiyon diyor ki:,

    16 Şubat 2010 @ 10:46

    bakın dostlar turbo yu kafkaslı deil dünyanın en iyi arap atı dahi gelse geçemez zaten turbo bundan sonra türkiyede biraz zor koşar büyük bi ihtimalle amerikalı bi iş adamına satıldı 7 milyon euro ya yani sizin anlıcanız turboyu artık tjk dan eski yarışlarıyla hatırlıcaz,ayrıca kafkaslıdan da bahsetmek istiyorum kafkaslı iyi bir arap atı diğerleri gibi yani izbatur,ufukbir,cangıl v.s yani bunlar gibi normal bir kaliteye sahip bi safkan dır kafkaslı ayrıca üst gruba çıktığı zaman yarışı dahi bitiremiyor hatırlarsanız, enternasyonel koşulardan bahsediyorum biliyosunuzki o yarışlarda tabelaya dahi giremiyodu kafkaslının da gücü bu kadar,gerçekleri tüm çıplaklığıyla ortaya koydum ayrıca gerçek ingiliz atı çetindi çetinin orjini antalya –gamze 2 biliyosunuzki gamze 2 nin babası ingiliz atı umut 2 dir bunu kimse inkar edemez gerçek bu saygılar

  86. 86

    Selim diyor ki:,

    28 Şubat 2010 @ 11:13

    Arkadaşlar;

    Bugün itibariyle, İzmir Şirinyer Hipodromunda yapılan törenle WAHO tarafından TURBO dünyanın en iyi arap atı seçilmiştir. Resmî sahibi Erdin DÜZARAT, şampiyonun eskisinden de çok güçlü ve harika bir forma sahip olduğunu belirtmiştir. 18 Nisan İstanbul ve 1 Mayıs TBMM koşularını ilk programlar olarak açıklamıştır. Ancak, ödül töreninde, TURBO’nun Erdin DÜZARAT’a hediye edilen çiçek demetini yemeye teşebbüs çok komikti, çok hoş bir manzaraydı. Seviyoruz biz bu psikopat atı :)))))

  87. 87

    Serkan diyor ki:,

    26 Mart 2010 @ 14:29

    Arkadaşlar Turbo ile kafkaslıyı aynı kefeye kokmayın kafkaslı sıradan at
    en basit örneği enternasyonal koşularda kafkaslı kaç defa koştu bilen varmı_?
    ben 3 kere katıldığını biliyorum bırakın birinci olmasını tabela bile yapamadı
    gelelim turboya genaral diyi at geldi enternasyonal koşu ya turbo rahat şekilde 2.5 boy fark yaptı. genarel bi sonraki yurt dişi yarışlarına katıldı uzak şeklilde kazandı.
    gelellim kafkaslı turboyu yıktı niye yıkıldı bilen varmı?
    kafkaslının sahibi fazla ağlamasın diyi akıl var nizam var kafkaslı kim turbo kim
    geçer nasıl geçer anca sakatlanacak öyle geçer

  88. 88

    mazlum diyor ki:,

    05 Nisan 2010 @ 12:26

    turbo bence o mesefede geçilmeyebilirdi ama geçildi çünkü turbo böyle uzun mesafede hiç koşmadı alişkın değildi ama tekrar turboyu sahalarda görecez
    6. olduğu yarışta ise talilh siz bir kaza yaşadı tıpkı ayabakan g

  89. 89

    mazlum diyor ki:,

    05 Nisan 2010 @ 12:28

    ayabakan da şampiyon bir attı ayabakan izbatura geçilmeseydi ve ayabakanın da ayağı kırılmasaydı heriki yarışta birinci olurdu

  90. 90

    mazlum diyor ki:,

    05 Nisan 2010 @ 12:31

    turbonunda ve ayabakan aynı kaderi paylaşıyorlar

  91. 91

    kafkaslı-turbo diyor ki:,

    01 Temmuz 2010 @ 03:03

    arkadaşlar lütfen gerçekleri konuşalım.TURBO da KAFKASLI da çok büyük atlar.KAFKASLIYI ben de eleştiriyorum çünkü çok sık koşturuluyor.yakında elazığa urfaya bile gidebilir.TURBO ise çok güzide bi at.ama geçilmiyecek at yoktur.Birgün gelir kafkaslı geçer birgün gelir özhaber geçer v.s.Ancak şunu da kabul edelim. KAFKASLI hangi rakibiyle koştuysa hepsini geçti.Rakiplerinin çoğu sakat kaldı.TURBO bile sakatlanmış.ama KAFKASLI ayakta.Belki yarış hayatının sonlarına doğru geliyor ama benim gönlümün şampiyonu KAFKASLI.
    TURBO da inş.en yakın zamanda döner.

  92. 92

    KARL diyor ki:,

    22 Temmuz 2010 @ 00:59


    Medicamentspot.com. Canadian Health&Care.Special Internet Prices.No prescription online pharmacy.Best quality drugs. High quality drugs. Order pills online

    Buy:Soma.Propecia.Viagra Professional.Maxaman.Tramadol.Super Active ED Pack.Cialis Soft Tabs.VPXL.Cialis.Cialis Professional.Viagra Soft Tabs.Viagra Super Force.Viagra Super Active+.Levitra.Viagra.Zithromax.Cialis Super Active+….

  93. 93

    using diyor ki:,

    29 Ağustos 2010 @ 22:54

    shells http://alaserkfz6o.AWESOMEBABYCLOTHES.INFO/tag/designs+shells+using/ : using…

    designs…

Yorumlar RSS · Sitenizden geri izleme

Yorumunuz