Şampiyon AYABAKAN dizinden ameliyat edilecek.!!!!!!

Pazar günü yapılan 2800 M çim pistteki yarışın sonlarında sakatlanan AYABAKAN kısa bir süre sonra diz ameliyatı olacak. Ameliyatta dizine Platin takılacağı ve 1 yıla yakın bir süre sahalardan uzak kalacağı, İnşallah herşey olumlu giderse 1 sene sonunda sahalara geri dönebileceği bildirildi.

Şampiyona Allah yardım etsin,  eski sağlığına kavuşsun, bizlerde onu izleme zevkine nail olalım.

 
 

 

 

  del.icio.us this!

80 Yorum yorumlar »

  1. 1

    yılmaz korkmaz diyor ki:,

    18 Kasım 2008 @ 07:12

    insallaha sahalara bir ana önce döner ama bence eski gucunden cok sey kaybederek

  2. 2

    fethi diyor ki:,

    18 Kasım 2008 @ 09:26

    ben anlamadım niye ayabakın resimi ve sakat olduuğunu göstermio

  3. 3

    oğuz diyor ki:,

    18 Kasım 2008 @ 12:36

    yazık oldu şampiyonumuza.. ben hiç bir atı seyrederken bu kadar heycanlanmıyorum, ikinci geldiği yarışta o kadar üzüldüm ki, ama bu sakatlık beni çoook üzdü.. ben şimdi kimi izlicemm.. nolur allahım ona güç ver ve bir an önce tekrar sahalara geri dönsün, dönsün ki yarım bıraktığı işi tamamlasın.. evet TURBO ve sahibi, sanmayın ki meydan size kaldıı.. o dönecek Allahın izni ile ve kaldığı yerden devam edecek.. son sözüm de Halis Karataş a.. yazık sana be biraz olsun vicdanın varsa diğer yarışta turbo ya binmezdin.. o at değil 2800 ü 3800 de bile onları rahat geçerdi, tuta tuta sakatladın şampiyonu.. seni çok seviyoruz AYABAKAN, her zaman gönlümüzdesin.. dualarımız seninle…

  4. 4

    emre diyor ki:,

    18 Kasım 2008 @ 14:22

    inşallah iyileşir ayabakan.ama uzun ara ayabakan ı etkileyebilir.böyle kaliteli safkanlar uzun aradan sonra etkilenebiliyorlar.ama bir an önce ayabakan ın sahalara dönmesini istiyoruz.

  5. 5

    emre diyor ki:,

    18 Kasım 2008 @ 20:20

    ya allahım yaa inanmıyorum yemin edermki:(hayatımda tek bir ata böle bağlanmışdım ilk koşduğu yarışda babamla tek atmışdık o yarışda sahada izledim gönlümü feth eden tek attı iyi oldu turboyla arasında seçim yapmak zorunda kalıcakdı diyen arkadaşlara söliyim turbonun her koşduğu yarışa binmedi karataş ama ayabakanın bindi tartışmasız ayabakanı tercih edicekdir.son olarak Seabiscuit bilen arkadaşlar ayabakanın geri döneceğinden emindirler:) Seabiscuit dünyanın en efsane atıdır sakatlanıp tekrar geri dönmüşdür;)

  6. 6

    Yarissever At Sahibi diyor ki:,

    19 Kasım 2008 @ 02:54

    S.a arkadaslar .. Gerçekten AYABAKAN’a yazik oldu. 2800 Metrede KAFKASLI gibi bir at karsisina cikariLmasi bence gelmis gecmis en büyük hataydi .. KAFKASLI’yi bilmeyen yoktur. At dayanikli ve cok güclü ve neredeyse 7 yasina Girecek .. 3800 de Derece rekoru kirmis atin karsisina Henüz toy 4 yasli bir safkani cikarirsaniz. Gördügünüz gibi olur .. Ha AYABAKAN gönlümüzde Taht Kurdu Biz Onu Birakamiyoruz Diyorsanız Üzülmeyin ..

    5*6 Ay Sonra anadan babadan kardeşi KADİRİM geliyor .. AYABAKANİN Sahibi Savaş ŞİMŞEK bu atı 460 bin ytlye aldı ..

    Vede arkadaşlar söylemek istiyorum .. Hic bir ati yani 3 ve 4 yaşli Atları kesinlikle kafkaslinin Karsisina Cikarmayin .. OZGÜNHAN döneminde ÖZGÜNHAN’a cok sert rakiprler cikmisti ve o rakiprlerinden 5 si sakatlandi (rahatsizlandi) ayni sekilde ÖZGÜNHANda 3 ay sahalardan uzak kaldı .. Yapmain atr sahipleri acgözLülük cok kötüdür Hırs yapmayin sonu böyle olur … TURBO da 4 yasina gelince Cumhuriyet kosusunda veyata bir baska büyük kosuda KAFKASLInın karsisina gelecektir. ve o kosuda AYABAKANin sakatlandigi gibi degilde KAFKASLI ile gireceki son 600 de rahatsizlanacaktir. Hic bir at KAFKASLI kadar oLamaz ..

  7. 7

    Yarissever At Sahibi diyor ki:,

    19 Kasım 2008 @ 02:56

    Msn adresim : Askssiz@hotmail.com .. dur URFADA yetisen her atin bilgisini size verebilirim .. üsteki yorum bana aitir ..

  8. 8

    kutay diyor ki:,

    19 Kasım 2008 @ 09:14

    şampiyon sakatlandığında gözlerimden yaş geldi… arkadaşlar bence halis karataş çok büyük hata yapmıştır… start çıkışından sonra ayabakanın acı çektiği her halinden belliydi… kafasını sağa sola sallaması çok şeyi belli ediyordu… bence ilk 600 metrede yarışı bırakıp sakatlığının artmasını engellemesi gerekirdi karataşın… ama o ne yaptı… kafkaslı hırsı yüzünden atı zorladı… 3 senedir kafkaslıyı geçmek için binmediği at kalmadı… sonunda ayabakanı buldu ve çok acemice kaybetti…. inşallah şampiyon iyileşir… ben şihis beyin yerinde olsam ayabakana bir daha bindirmem karataşı…. ders olsun diye diğer jokey arkadaşlara ayabakana bindirmem… bu arada en sevdiğim jokey halis karataş tır…

  9. 9

    emre diyor ki:,

    19 Kasım 2008 @ 12:27

    yarışsever at sahibi diyor ki nicki ile yorum yapan arkadaşımızın yorumunda ufak bir hata var.KADİRİM isimli at evet ayabakan ın anababa bir kardeşidir ama 460 bin ytl ye Fevzi Fidansoy adında bir at sahibi almiştır.bu arada ayabakan ın sahibi de savaş şimşek değil Şihis Şimşek tir.

  10. 10

    turbo fan diyor ki:,

    21 Kasım 2008 @ 14:32

    ayabakana çok üzüldüm.allah hiç bir ata böyle birşeyi yaşatmasın.burdaki bazı yorumlara çok güldüm açıkcası.halis karataşa yüklenmiş bazıları.gözünüzü seveyim adam kaç yıllık jokey.siz daha mı iyi bileceksiniz ata ne olduğunu.daha hayatlarında ata binmeyen insanların burda h.karataş gibi değerli bir jokey ve insana yüklenmesi çok komik.diğer bir konuya gelirsek ben turbonun hiç geçilmeden yarış hayatını noktalayacağını iddia ediyorum.turbo çok çok farklı bir at.baştan sonra aynı tempoyla koşabilen muazzam bir canlı.ne kafkaslı,ne izbatur ne de ayabakan dayanabilir böyle bir tempoya.dikkatiniz çekerim bu at hiçbir yarışında jokeyi tarafından itilmedi,yani teşvik edilmedi.bugun 1200 m rekoru 1.17.14le turbonun ama bu rekor 1.16 içine inebilirdi.yine 1.400 m rekoru demirsoyda 1.29.90 civarı bir dereceyle.son yarışında 1.30.68 koşan turbo biraz teşvik edilseydi bu rekoru da tarihe gömecekti.yine ilk startını rekor kırarak kazandı 800 m de.şu an turbo ve diğerleri var.ayabakan turboyu zorlayabilcek tek attı bence o da talihsiz bir şekilde sakatlandı.

  11. 11

    kutay diyor ki:,

    24 Kasım 2008 @ 01:47

    turbo fan nickli arkadaşım… yorumuna saygı duyuyorum… ve turboyuda severek ve zevkle izliyorum (maşallah ALLAH nazardan korusun)… ve rekor derecelerinede katılıyorum… eğer h.karataş yarışın sonlarında turboyu tutmasa teşfik etse belkide kırılması çok ama çok zor bir rekorlara imza atacak…ama bir şeyi unutma ayabakan turbodan 1 gömlek daha üstün… hem orjin hemde yarış karakteri olarak… neden diye diye sorarsan… 1-turbo bu sene koşan atlar içinde ayabakan gibi bir rakibi olmadı… 2-sadece önde giden ve tempo yapan bir at… 3- ayabakan ise hem bekleme yapıp splint atabilen ve hemde önde tempo verebilen bir at (turbo bekleme yarışı yapsa nasıl bir sonuç olur)……….. hatırlarsan 2.400 mt çim yarışında h.karataşın taktik hatası yüzünden ayabakanın 2. olduğu yarışta 70-80 boy farkı aynada 3,5 boya kadar düşürmüştü… bu acı splinte turbo dayanabilirmi..??.. özgünhanı bilirsin sanırım… ve bir zamanlar 18 haziran 2005 tarihindeki yarışından önce sakattı bu şampiyon at… ganyanda 4. at çıkmıştı… ve 2.400 metre çim yarışında kazanmıştı… sonuçta ayabakan ve özgünhan … ikiside babadan kardeş….şimdi ben diyorum ki ayabakan ile turbonun kapıştığını düşün…. turbo kaçacak… ve ayabakan avans verirse yarışı kaybetme riski yüksek… eğer avans vermezse son 400 e kafa kafaya girerlerse kim alır bu yarışı…???… bu sorunun cevabını bekliyorum…..saygılarımla…

  12. 12

    özgünhan diyor ki:,

    24 Kasım 2008 @ 09:00

    Ayabakn benim Özgünhan’dan sonra ensevdiğim arap atıdır. Özgünhan varken ona çok büyük bir tutkuyla bağlanmıştım. Bir sorum ve önerim olacak. Tjk niye unutulmaz atlarımızın yarışlarını dvd olarak veya vcd olarak çıkarmaz çok merak ediyorum doğrusu.. Bu konuda açıklama yapacak bir arkadaşımız olursa çok sevinirim. Özgünhan ise gelmiş geçmiş en iyi arap atıdır Türkiye’de.

  13. 13

    cuma diyor ki:,

    25 Kasım 2008 @ 17:24

    madem karataş tan daha iyisiniz madem atı osakatladı siz binin o zaman karataşa laf yok karataş olmasa ayabakanda olmazdı turboda olmazdı karataş sen bitanesin suç sahibi ve antirenöründe saygılar…

  14. 14

    turbo fan diyor ki:,

    26 Kasım 2008 @ 16:43

    kutay arkadaşım hatırlarsan ayabakan da taylığında aynı turbo gibi numara alıp tüm yarışlarını kazanmıştı.4lüye dönünce mesafelerin uzamasıyla beraber beklemeyi öğrendi.Turbo da aynı yollardan geçecektir hiç merak etme.kaldı ki turbo çok büyük bir at olduğu için mücadele etmesine gerek kalmadı taylığında.4lüye döndüğünde ve bekleme yapması gerekecek koşulardan sonra yarış karakteri hakkında yorum yapabiliriz.ayabakanın yarış karakterinin turbodan üstün olduğunu nasıl çıkardın anlayamadım doğrusu.

  15. 15

    kutay diyor ki:,

    27 Kasım 2008 @ 08:41

    turbo fan kardeşim… turbo hakkında söylediklerine katılıyorum ve turbo çok sevdiğim bir at… ama benim soruma cevap vermemişin… ayabakan turboya avans vermezse son 400 e kafa kafaya girerlerse kim alır bu yarışı…???… tarafsız olarak cevap yazmanı isterim…

  16. 16

    halil şimşek diyor ki:,

    27 Kasım 2008 @ 16:47

    sayın sehis şimsege gecmış olsun dıleleklerımı iletıyorum inşalah en kısa zamanda ayabakan sahalara geri döner kımnederse desın ayabakan gelmış gecmış en büyük şampıyondu ve yarış camıyasını yasa bogdu

  17. 17

    tarakcı diyor ki:,

    27 Kasım 2008 @ 17:02

    ayabakan icın cok cok üzüldüm üzülmemde kısa sürecek cünkü en kısa zaman aramıza inşalah olur canı günülden istıyorum ayabakın yarışlarını sabırsızlıkla beklıyorum o bir evsaneydı bunu tjk da bılıyor yarış camıyasıda bılıyor ınanın buna bu bır gercek inşalah en kısa zamanda aramızda olur herkes yaza bılır ama lütfen gercekleri yazın ayabakan gibi bir tay görmedım

  18. 18

    southerndancer01 diyor ki:,

    28 Kasım 2008 @ 03:22

    turbo yarımkana benziyor arkadaşlar. diğer safkan arap atlarıyla kıyas etmemeliyiz bence.

  19. 19

    burhan diyor ki:,

    29 Kasım 2008 @ 04:23

    bence turbo bu ufak yaşına rağmen benim favorim herkesin kişisel görüşü farklıdır ama bence turbo ayabakanı izbaturu alır ama kafkaslıyla mucadele ederlerse bilemicem

  20. 20

    guest diyor ki:,

    29 Kasım 2008 @ 07:20

    arkadaslar kadirim alınmıstır dogrudur ancak geri iadesi yapılmıstır dızındekı kemıkler yuzunden geri iadesi gerceklesmıstır.

  21. 21

    guest diyor ki:,

    29 Kasım 2008 @ 08:10

    Arkadaşlar Çetin,Tansel,Doğucan,Deprem,Hafiye ne kadar arap ise Turboda o kadar araptır.Size en basitinden şu örneği vermek isterim.Daha 2.5 lu döneminde turbo için ihtar mektubu gelmiştir.Arap olmadığı v sakatlanmadığı takdirde geçilemeyecegi yolunda.Bunlar adice yapılmış oyunlardır.Türk arap atçılığı köklüdür.Oldukça büyük atlar gelip geçmiştir pistlerden.Misal ayabakan için kim yarımkan diyebilir KUyruk tutuşundan eşgal özelliklerine kadar.Arap atlarıyla İngiliz atlarını nasıl ayırırsınız?Arap atları genellikle/herzaman olmayabailir) yarış koşarken kuyruklarını havaya dikerler ve zorlandıklarında yukarı doğru sawururlar bunu rahatlıkla farkedersiniz.İngilizler ise sıkıştıklarında kuyruklarını apışlarına alırlar.Turbonun yazbahar yarışında olduğu gibi.Babası gerçekten Rikardodur.Ancak gülbanazın araplığı gerçekten tartışılır.Keza turbo ilk soruşturması için kan örneği alınmasında Gülbanaz anıden ölmüştür! ne şans değil mi? ilkinci soruşturmasındanda usulsuzlukle geçmeyi başarmıştır.Aynen günümüzdeki gibi delil yetersizliğinden dolayı(çünkü annesinden o an için dna analizi yapılamamıştır).İşte bu insanlar gerçekten arapçılık yapan bütün insların hakkını çatır çatır yemekteler.AMa hep olmuştur Allah onları gerçekten cezalandırmaktadır.ancak bu insanlar hiç ders almadan yapabileceklerii her usulsuzlugu yapmıştırlar ve yapmaktadirlar.Bu lafım oyuncu arkadaşlar için:Lütfen ama Lütfen Turboyu gerçek Arap atı şampiyonlarıyla kıyaslamayın.Bu gidişle diskalif olması zor görünüyor babası sağ ama anne ölü ve ne yazıktır ki yarış koşmaya ve herkesin hakkını yemeye dewam edecek gibi gözüküyor.Her yarışında 1.05 vermeye ve kazanmaya ….
    hepinize bol şans saygı ve sevgilerimle….

  22. 22

    dadaş diyor ki:,

    29 Kasım 2008 @ 13:35

    ayabakan sakat halindeyken bile ayabakanın nalıyla kafkaslıyı değişmem.kafkaslı olsa olsa ayabakanın sol arka ayağının nalının çivisi ya olur ya olmaz

  23. 23

    yavuz diyor ki:,

    05 Aralık 2008 @ 06:36

    sakatlandı diye Oda dediki milletler karşısında böyle itap edildi bu at ta sayın fevzi beyindir. çünkü bişldigim fevzi bi iş adamıdır ünlü bi insandır kımsenin yerinde de ihaleye girmez girmezde öle bi insan deqil .

  24. 24

    emre diyor ki:,

    06 Aralık 2008 @ 07:58

    bence ayabakan kafkaslı kadar,belki kafkaslı’dan da iyi bir at.zaten birlikte koştukları yarışlarda son sakatlandığı yarış hariç,ayabakan kafkaslı’yı geçti.fazla söze gerek yok.ayakta alkışlanması gereken bir at.inşallah en kısa sürede sahalara geri döner.

  25. 25

    ferhat diyor ki:,

    09 Aralık 2008 @ 13:43

    bence diyorum ki nazar degdi kafkaslının yanında o kadar mesafeyi nası geçsin hele bide yanında kafkaslı varsa sakatlanması malumdur ama bencede nazar degdi günümüzdeki turbo da yakında kafkaslıyla koşarsa o nada aynısı olur yani uzun lafın kısası hiç bi at kafkaslı ya rakip olamaz…

  26. 26

    ferhat.sanda.66@hotmail.com diyor ki:,

    09 Aralık 2008 @ 13:48

    abi valla bence en iyi at kafkaslı dır bunu hala kimse bilmiyor kazandıgı yarışları buraya yazsam herkez okur ama sabaha kadar bitiremem selim kaya ile oyle guzel koşular kazandı ki hiç birini anlatamam şu an gonlumuzde gozumuzu kırpmadan tek atacagımız bir at kim derseniz KAFKAS lı tanıyan bilir daha ne ditelim

  27. 27

    tam turbo diyor ki:,

    10 Aralık 2008 @ 17:39

    arkadaşlar öncelikle ayabakana geçmiş olsun ben şampiyon safkanları seven biri olarak turboya çamur atmayalım zaten kırma ise mutlaka çıkacaktır ben öyle zannetmiyorum bundan önce özgünhan hayranı idim ayrıca ayabakanda ilk koşularını uzak ve 1,05 koşardı

  28. 28

    tam turbo diyor ki:,

    10 Aralık 2008 @ 17:47

    guest kardeş o söylediğin atların sahibi hep aynı kişiler yani mahmut alpay ve onlar açık koşu koşamazlardı turbonun sahibi erdin düzarat daha ilk arapatı sence cin olmadan adammı çarpıyo turboya haksızlık ediyosun

  29. 29

    forever ayabakan diyor ki:,

    12 Aralık 2008 @ 10:30

    ayabakanın sakatlanmasının uzunla yakınla alakası yok. yarışı bir kez daha izleyin, çıktığı gibi 50 metre içinde sakatlanıyor ve ondan sonra kostugu her saniyesinde zaten başı hep eğiliyor, bellki ayağına yüklendiğinde acı hissediyor ama bunu maalesef Halis Karataş ta hissedemiyor, yarışı izleyin görüceksiniz.. ayrıca AYABAKAN zaten Kafkaslı yı geçmiş, sadece Turbo ile karşılaştırmaya tabi tutulabilir, ama Turbo daha güçlü dirençli atlarla koşmadığı için, şuan herşey AYABAKAN ı gösteriyor.. bu heycanı bize yaşattıkları için hepsi sağolsun, inşallah ŞAMPİYONUMUZ geri döner ve daha nice derbi heycanları yaşatır bizlere..

  30. 30

    hüseyin demir diyor ki:,

    14 Aralık 2008 @ 15:27

    şampiyona gecmiş olsun dileklerimi sunarım benim gönlümdeki tek sampiyon AYABAKAN gerisi fasa fiso kral oooo

  31. 31

    adem önkol(savaş şişegin dayısı oğlu) diyor ki:,

    25 Aralık 2008 @ 10:15

    bence ayabakan geçilmez bir at inşallah iyilesir savaş abiyede allah sabır versin ıona morelini yuksek tut diyorum bu ata nazar degdi bence bu atın yanın da kafkaslı ve turbo ayabakanın neline su dökemez gözüö olanın gözü çıksın savaş abiye geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum

  32. 32

    mustafa diyor ki:,

    11 Ocak 2009 @ 08:17

    Ayabakan bence sampiyon bir attı onun gıbı sampiyon bır atta gelmez.İNSALLAH İYILESIR SAHALARA GERI DONER

  33. 33

    HAKAN diyor ki:,

    27 Ocak 2009 @ 16:24

    site yönetimini tebrik ediyorum iyi çalışmalar diliyorum

  34. 34

    Emre diyor ki:,

    14 Şubat 2009 @ 16:07

    Vallahi Ayabakanın Sakatlanması Çok kötü Oldu ama ispat edecek bişey kalmamıştı ayabakanı geçecek at tanımıorum ama sakatlanmasaydı Turbo ile yan yana olabilirlerdi. Ayabakanın İlgililerine Gönülden Geçmiş Olsun Diliorum.
    ”Ayabakan’ın Tek Rakibi Ancak Türk Hava Yolları Olur” :)

  35. 35

    abrskil diyor ki:,

    16 Şubat 2009 @ 08:22

    kafkaslı şampiyondur.eger kafkaslı kayaların elinde olmasaydı ve halis binebilseydi hiç gecilmezdi ayabakan turbo daha kac yasındalar daha cok yarışları var kazanması gereken karşılaştırılması bile yanlış kafkaslı ayabakana gecildi ewet aynı yasta olsalar ne olurdu yada karatas kafkaslıya binseydi ne olurdu diyebilirsiniz ama gecti yas fln selim kaya fln önemli degil kafkaslı cok büyük bir at sprinyitle gecemiycegi at yoktur türkiyede.

  36. 36

    abrskil diyor ki:,

    16 Şubat 2009 @ 08:27

    ayabakan daha koşamaz gibi geliyo bana inş düşündügümüz gibi olmaz ama ayabakan turboyu ayıklar söyliyim

  37. 37

    bora serinkaya (j) diyor ki:,

    17 Şubat 2009 @ 18:29

    bazı arkadaşlar ya attan anlamıyo yada öylesine laf olsun torba dolsun diye konuşuyo 1. ayabakanın sakatlıkkonusu ya ilk önce bi düşünün bu at niye sakatlandı atın ayağında yarıştan 2 gün önce şişme vardı fazla bi zararı yoktu ama yinede riskti ve halis bunu biliyodu o yüzden o gün o ata tempo vermedi attaki inat kendi kendini sakatlamaya yetti çünkü halis atı istedigi yerde kabullenmedi 2.turboya gelirsek o at kendinde yaşca büyük atlarla koşmadı uzun masefede o tempo yarışını yaparsa noolur biliyomusunuz birdaha koşmamak üzere sakatlanır o geçilmez denen arkadaşa diyorumki ben bi gün turrbo kendinden yaşça büyük ve uzun mesafeye çıkınca geçileceginden ein olabilir

  38. 38

    HASAN diyor ki:,

    21 Şubat 2009 @ 07:07

    bırde su konuya degınmeden gecemeyecegım.
    enternasyonal kosuda ayabakan kafkaslıyı gecmıstır ama bu kosu kesınlıkle olcu olamaz.cunku o yarısın temposu cok dusuktu.yanı ayabakan kacarak ıyı kosabıldıgı ıcın yarısı rahat bıtırdı.eger sert bır hızlı bır tempo olsaydı ayabakan ın kafkaslıyı gecebılecegıne pek ınanmıyorum.cunku kafkaslı bır sprınt atıdır.burası yanıltmasın
    kafkaslı dunyanın encok para kazanan arap atıdır.ve bu at sakat sakat yarıslarını kazanmaktadır.remazan kaya zaten kafkaslıyı ucuz bır paraya almıstır.kosucagından emın olmadıgı gıbı kosturamazsam damızlık yaparım dusuncesıyle almıstır.ama antremanlarda butun atlardan ıyı cıktıgı ıcın yarıslara sokmuslardır ve yınede sakatlıgı bır sorun olarak her zaman vardır onun ıcın.ama muthıs bır at yınede sızce ayabakan yada herhangı bır arat atı onun kadar kosmus ve onun kadar bırıncılık alabılmısmıdır.ıyı dusunmek lazım.atda sadaece 10 kosu bırıncılık yapması degıl sureklı sampıyon olarak kalmasıda ayrıca onun cok buyuk bır at oldugunu gosterıyor

  39. 39

    vehbi diyor ki:,

    21 Şubat 2009 @ 19:01

    birincisi bora kardeş at yarışından anlamıyoz ama şunu biliyozki atatı herzaman geçer tabiki turboda elbet geçilecek.ama bana söylermisin turbonun temposuna dayanacak kaçtane arap atımız var. bir bilemedin iki ozaman turbo yinede şampiyon olmuyormu.hem turbonun bekleme yapmadığını nereden bileceğiz. belki beklemede yapabilir. aynen ayabakan gibi unutma oda üç yaşlılığında kaçardı.bu atın cigeri sağlam.birde hasan kardeş sana söyleyeyim ayabakan kafkaslıyı bikaç kez geçti.sert ve hızlı tempoda geçen çelikkan grup bir koşuda aynı anda sprinte kalktılar kafkaslı ile bibak bakıyım ne olmuş.kafkaslı ne yapmış ayabakan nekadar fark kapatmış.saygılar

  40. 40

    abrskil diyor ki:,

    03 Mart 2009 @ 08:17

    VEHBİ BEY SELİM KAZANAMIYCAGINI ANLAYINCA ATI ZORLAMAZ ZATEN SAKAT SAKAT KOSUO BASIO ENSEYE NASIL OLCAK

  41. 41

    abrskil diyor ki:,

    03 Mart 2009 @ 16:31

    wehbi turboda ne temposu war kendi grubunu gecip duruo yapma gözünü sewiyim.kafkaslıdan sora arap atı die bişey kalmadı hepsi kötüler turboda biraz ii cıkınca büyültüldü ama turbo üst gruptada kazanır bu kadar kötü at warken neden olamsın sizde turboyu bişey sanırsınız

  42. 42

    vehbi diyor ki:,

    07 Mart 2009 @ 06:01

    abrskil kardes birincisi turboyu bişey zannediyosun diyosun.turbonun kum ve çim dereceleri kafkaslıdan ya iyidir yada aynıdır.buda turbonun iyi bir at oldugunu gösterir.ikincisi kafkaslı koşuyu kazanamayınca ayabakan kazanınca koşu ya yavaş gitmiş olyo yada selim enseye basmış olyo öylemi.kafkaslının kosuyu kazanamayacagını anlayıp enseye basınca ayabakan enternasyonelde kafkaslıyı geçmemişmioluyo.bir tane koşu yok kafkaslının ayabakanı geçtiği. saygılar

  43. 43

    abrskil diyor ki:,

    09 Mart 2009 @ 07:02

    ben ayabakan kafkaslıyı gecemedi die bişey sölemedim.turbonun fos cıkıcagını görüceksin zamanla.kafkaslıdan iyi diyorsun dereceleri ne önemi war derecenin yarısı kazandıktan sonra kaskaflı rakiğplerine göre kosar gecmesi yeterlidir.enternasyonelde kafkaslı gecildi ayabakana ama kafkaslı kac yasına gelmiş kac kosu kosmuş at kumda işlemedigi halde kosturuolar at sahiplerinin hatalarından dolayı kafkaslı bu durumda anlıyomusun.sölemek istedigim kafkaslı yorgun sampiyondur kasfkaslının yarış karakteri nerde ayabakan turbonunki nerde.bide su war kafkaslıya karataş binsin weya fuat binsin ayabakanı gene gecer selim kayayla olmaz bu işler anlıomusun

  44. 44

    vehbi diyor ki:,

    12 Mart 2009 @ 11:53

    kafkaslının şampiyon atlardan oldugunu kabul etmemek olmaz tabiki şampiyonbiattır.ayrııca çok koşturulduguda dogrudur.ama ayabakan orjin itibarı ile kafkaslıdan iyidir turbonun orjini o kadar kuvvetli degil ama cok cigerlidir.bunu zaman gösterecek.ayrıca kafkaslının stili bu yarışı en geride takip ediyo.selim kendi söyledi mehmet ayanın programında itsemde gitmiyo diye

  45. 45

    kaderimbey diyor ki:,

    17 Mart 2009 @ 09:34

    arkadaşlar ben yeni bir at sahibi olarak sizlere şunu söylemek istiyorum.ayabakan ve özgünhanın babaları olan şampiyon aygır özgün ölmüştür.onun son yavrusu olan tayıda yeğenim almıştır.1 sene sonra koşacaktır.orjini söyliyeyim bakın ve bu ata türkiyede çok ses getircek.özgün bambinur….bu atı yazın adıda kondu bu tayın ve tjk e kayıdu oldu.ismi bold pover…

  46. 46

    kaderimbey diyor ki:,

    17 Mart 2009 @ 09:41

    bu arada sizlere şunu söylemeyi unuttum.ayabakan hiç bir zaman yarış sahalarına dönemeyecektir.sağ ön dizinin altında 2 mm genişliğinde sitres çatlaklığı olmuştur.veliefendide kontrol edildikten sonra malatyadaki at hastanesinde ameliyata alınmış ama çatlak içeri doğru enfoksiyon oluşturduğu için sadece temizlenip hafif çaplı alçıya alınarak eskişehirdeki devlet harasına aygırlığa ayrılmıştır.devlet yetkilileri uyutulmasını ön görmüş ama ilgilileri buna karşı çıkarak uyutulmasını istememiştir.aynı zamanda çetin isimli safkanın mahkeme sonuçu yarın kan olduğu anlaşılmış ve yarışlardan men edilmiştir.oda aynı harada bulunmaktadır.ayabakanın ve çetinin ilgililerine ben buradan çok geçmiş olsun diyorum.aynı zamanda kadirimin yapılan kan testinde ayabakan kadar kuvvetli kan hızına sahaip olmadı yapılan testlerde anlaşılmıştır…

  47. 47

    baybay diyor ki:,

    18 Mart 2009 @ 06:31

    KAFKASLI hayranı bazı arkadaşlarımız AYABAKAN-KAFKASLI yarışlarında temponun yavaş oldugunu yazmıslar bi kere bu yanlış kafkaslı herzaman için eküri koşmuştur….hiçbirzaman ekürisiz koşmamıştır herzaman ya 1 yada 2 eküri ile koşmuştur yarışın temposunu hızlandırıp KAFKASLI gibi sprint atan kaliteli bi safkanın geçemiyeceği AYABAKAN haricinde arap atı olmadığı için herzaman ekürili koşmuştur….birazda ekürisiz KAFKASLININ geçileceğini hepimiz biliyoruz bugune kadar herzaman KAFKASLI kendi taktiği ile koşmuştur ne zamanki AYABAKANLA koşunca başka atın taktiğine ayak uyduramamıştır ve AYABAKANA geçilmiştir…atına güvenen at sahibi eküri koşmaz,eküri koşarsanda iki atını kazandırmak için koşarsın ki SALTUKHAN delice bi tempo tutturur yarışı aşırı hızlandırır KAFKASLININ ekmeğine yağ sürer KAFKASLI kazanır SALTUKHAN her yarışında sonuncu olur…bence AYABAKAN KAFKASLIDAN biraz daha iyidir KAFKASLIDA şuanki diğer bütün arap atlarımızdan daha iyidir…cumhuriyet kupası koşusu KAFKASLI-SALTUKHAN eküri AYABAKAN yine geçti…yani iyi bir AYABAKAN VE KAFKASLI YARIŞINDA herzaman AYABAKAN geçer…bu arada AYABAKAN birdaha koşamayacakmış sanırım inşallah uyutulmadan yavrularını görebiliriz çünkü AYABAKAN diğer arap atlarımızda olmayan özellikteki bi at koşularında dikkat ederseniz yanındaki atlardan BOY ve EN olarak çok geniş yarış karakteri çok iyi inşallah yavrularıda öyle olur…ben hatırlıyorum 3 yaşlılığında KAFKASLIDA kaçarak yarış kazanıyodu ne zaman 4 lülüğe döndüğünde bekleme yapmaya başladı TURBODA sanırım o şekilde olucak KAFKASLI-AYABAKAN ın izinde

  48. 48

    kurken diyor ki:,

    27 Mart 2009 @ 15:16

    arkadaslar türkiyenin gelmiş gecmiş en büyük atı kafkaslıdır 6 trılyon kazandırmıs hangı arap atı var eğer kafkaslı cok sık kosmasa inanın kımseye gecılmezdı ama ne yazıkkı 3 gunde bır kostuğu ıcın cok gecıldı onun gıbı sprınt atan kım var allah askına soyleyın

  49. 49

    sahadaki diyor ki:,

    29 Mart 2009 @ 05:30

    ark siz ne anlarsınız orjinden kafkaslı kim yav turbonun yaptıgı dereceler inalılmaz süper 1200 17 yaptı rekor buda turbo yarım kan degil arap oglu arap ona bakarsanız kafkaslıda yarım kan hangi at 6 tirliyon çıkarmış

  50. 50

    yelhan diyor ki:,

    30 Mart 2009 @ 04:46

    Arkadaşlar, Kafkaslı 6 Trilyon kazandı diye övünen, şampiyon safkanlarımızı küçümseyen arkadaş. Bir incelesin bakalım Yavuzhan kaç koşu koşmuş ve kaç tane Grup-1 kazanmış ve bu kazandığı koşuların şimdiki ikramiyeler üzerinden bir toplama yapsın. Yavuzhan 7.5 Trilyon yapıyor. Yavuzhan 67 defa koşmuş, Kafkaslı 87. İnanmıyorsa sağolsun bu sitede tüm koşuların adları, ikramiyeleri yazıyor, ordan kontrol etsin. Kafkaslı iyi güzel hoş ama, asla Yavuzhan’ın tırnağı olamaz.

  51. 51

    sahadaki diyor ki:,

    03 Nisan 2009 @ 09:10

    tabikide yavuzhan tırnagı olamaz ama kimisi diyor turbo hiç bişey yok efendim turbo yarımkan hahah gülmegim geliyo ya ya bi kere turbonun kalçasının üzerinde kalp lekesi var ve bu leke rikardo var buda rikardonun yavrusu oldugunu belirtiyor

  52. 52

    sahadaki diyor ki:,

    03 Nisan 2009 @ 09:16

    niye kafkaslıya yarım kan demiyosunuz niye turboya diyosunuz kimisi gelir burda boş boş konuşur ne attan anlar ne orjinden ne ne attaki cigerden anlar efendime gelir şu at yarımkan bu at yarım kan ark ben sahadaki olarak ve ben tjk gazetesi mensubuyum turbo arap oglu arap diyorum ve bu gerçek çünkü bi gazteci olarak sizden daha iy araştırıyoruz şanpiyona ayakları düz bassın diyorum…..

  53. 53

    nusret diyor ki:,

    17 Nisan 2009 @ 00:54

    arkadaslar bütün arap safkanları yukarıda yazılanlar muhtesem ama benim gönlümün tacsız kralı tansel di..

  54. 54

    TAM TURBO diyor ki:,

    27 Nisan 2009 @ 05:09

    sampiyonum turbo yıne esti .gurup 2 mohaç koşusunu zorlanmadan 1.43.61 gibi mukemmei bir dereceile kazandı.yinede sermayesi vardı.turbo iyi diil diyenlere duyrulur.bu at burada yazıyorum enternasyonelde arapların atını gececek.ersanhandan sonra malazgirt kosusunu bize getircek bu biline.kafkaslıyıda en kısa zamanda geçecek.belki haftaya cumartesi basbakanlık koşuşumda ankarada.sampiyonun ayakları düz bassın nazar degmez imşallah.

  55. 55

    eumecez diyor ki:,

    27 Nisan 2009 @ 18:37

    turbo atçılık tarihine ismini altın harflerle yazdıracak bır safkan 10 yıl sonra ne ayabakan ne kafkaslı konusulacak sadece denılecek kı turbo gıbı bır at bır daha gelmez bu türkıyedekı yarıs atcılıgına..onun ıcınmıdır artık elımızde bu ımkan varken turbonun yarıslarını ızleyerek zevk alalım ama sonuc olrakta rakıbı yok umarım bu sene ılk kez kosacak 3 yaslı arap taylarında ona rakıp bır safkan arap atı cıkar!

  56. 56

    EMRAH diyor ki:,

    28 Nisan 2009 @ 00:13

    o bir şapiyonduu

  57. 57

    baybay3113 diyor ki:,

    01 Mayıs 2009 @ 03:22

    çok bilen arkadaşım başbakanlık koşusu ingiliz atlarına ait 2000 metre bir koşu vede bahsettiğin maalazgirt koşusunuda AYABAKAN büyük şampiyon 2008 yılında kazandı sen hiçbişeyden habersiz atıp tut…Bu hafta sonu T.B.M.M koşusunu bence çok sevmesemde KAFKASLI kazanacak….

  58. 58

    tam turbo diyor ki:,

    01 Mayıs 2009 @ 03:28

    buyuk gün yarın nihayet geldi çattı ogün.bir sampiyon kafkaslı diger büyük ama benim için en büyük sampiyon turbo kozlarını paylasacak.1600 metre çim pistte t.b.m. kupası 400 bin tl.tahminim ise ekürı koşmazsa kafkaslının zaten hiç sansı yok.eger eküri kosarsada yeni bir 1600 çim pist rekoru gelecek.1.43:00 gibi eminim.normal çimde kazanan turbo olcak.sartlar esit iki sampiyonda bir hafta arayla katılacaklar koşuya.aslında boyle nadide atlara yakıştıramadım .yakın ara ile koşmayı yazıktır günahdır.zaten elimizde iki sampiyon kaldı.ayakları düz bassın.

  59. 59

    kaderimbey diyor ki:,

    05 Mayıs 2009 @ 02:06

    arkadaşlar bu zamana kadar turbo gibi bir at bu pistlere gelmemiştir.bu zamana kadar hiç geçilmedi ve bırakın onu yarış içerisinde bile geçilmedi.kafayı alıyor ve br solukta bitiriyor.kafkaslı gibi bir ata 8 boy fark yaptı.kimse bana kafkaslıyı anlatmasın.atın yarış içinde hiç bir düzgün aksiyonu yok.selim kaya turboyu yakalasın diye kendini kopardı.atı kırbaç manyağı yaptı.birde turboya bakın.karataş bu zaman kadar T.B.M.M kupası dahil olmak üzere ata bir tane bile kırbaç vurmadı.siz yarış öncesi dikkat edin karataş turboya kırbaçsız biniyor.kimse bana masal anlatmasın.turbo mükemmel bir attır.kafkaslı at olsa 8 boy fark yemezdi turbodan.o yarış sabaha kadar koşulsaydı turbo sabaha kadar kafkaslıyı yerlerde süründürürdü.eskiden çim pist bu kadar zorlu değildi.bu pistte hem derece rekoru olsun hem geçilmezlik rekoru olsun turbonun üstüne at yoktur.

  60. 60

    tam turbo diyor ki:,

    06 Mayıs 2009 @ 15:16

    kafkaslı fanları ve çok b.len baybay noldu kafkaslınıza ? turbo rahat rahat kazandı koşuyu.bi daha kossun bi daha kazanır
    baybay nolmus t.b.m.m. kosusu yerine basbakanlık demişiz nolmuş. onemli olan turbo kafkaslı bir arada koşması ve kimin iyi oldugu.
    çok anladıgın kafkaslı gelir demenden belli

  61. 61

    AyAbAkAnım diyor ki:,

    12 Mayıs 2009 @ 07:12

    Tüh be bi atımızı daha kaybettik Ben Şihis şimşegin hemşerisiyim şihis dayı gerçekten yazık ettin o ata yani ne olacak bir koşuda onların Olsaydı turbo geçilmez diyor ama onuda uzun mesaafede sakatlık bekliyor

  62. 62

    gercek sampıyon diyor ki:,

    16 Mayıs 2009 @ 04:40

    arkadaslar herkes gonulden bı atı sevebılır ama bu turbonun gelmıs gecmıs en ıyı arap atı oldugunu degıstırmez.kafkaslı dedıler 10 boy fark yedı emın olun ayabakanla kossa onada atacagı fark en az 10 boy olur.turbo gercekten cok enteresan bı at 19 yarısta da beyaz bayrak ayna yaptı..yok ayabakanın sprıntı kuvvetlıymıs kafkaslı ekurı daha ıyı kosuyormus hıc fark etmez.cım 1200,1600 kum 1500 rekorları turboda.ustelık rakıp olmadan zorlamadan bu rekorları kırdı.insallah bı aksılık bı sakatlık olmaz uzun yıllar turboyu keyıfle ızleriz

  63. 63

    tam turbo diyor ki:,

    18 Mayıs 2009 @ 19:07

    guest kardes atıp tutması kolay
    .turboya camur atma.yok ingiz kırmasıymış.yok annesi olmüş.anesi gülbanaz yasıyor 18 yasında ve dinamo diye bir at vermiştir yakında onuda gorecegiz sahalarda. olü bir at yavrulamaz bilirsin heralde.
    çok mrak edersen tjk org. da gül banaz yaz çıkar olurmu.sallama turbo çok büyuk attır kabul et

  64. 64

    Ayabakan mı Turbo mu diyor ki:,

    20 Mayıs 2009 @ 11:00

    1600 m çimde ayabakan turbo yu gecer mi sizce arkadaslar ben cok iddaa lıyım ayabakan turbo yu gecer

    ayabakanın aksiyonu daha iyi turbo da

    cumartesi günü 1900 kum kosacak bakarım gelecek mi yoksa gecilecek mi grup uygun ama belli edecek bu yarıısında

    sizlerin de yorumlarını da bekliyorum TURBO MU AYABAKAN MI

  65. 65

    TAM TURBO diyor ki:,

    21 Mayıs 2009 @ 14:14

    merak etmeye gerek bile yok kardesim. 1600de yanına sokulamıyolar 1900de hiç sokulamazlar.allah korusun bisakatlık olmadıgı surece.yurbo bi 300 metre daha gidecek okadar
    .kacarak gittigi içinde sürpriz olmuyo.yani kimseyi beklemiyo şimdi duracak diye.kendi belirliyo yarışın kaderini

  66. 66

    TAM TURBO diyor ki:,

    21 Mayıs 2009 @ 14:41

    ayabakanda süper bi arapatı idi ama turbo onuda rahat gecerdi.
    keske ayabakan kafkaslı izbatur turbo aynı anda kosabilselerdi süper olurdu.sıralama çimde sole
    turbo ayabakan kafkaslı izbatur olurdu.
    kumdaise turbo izbatur ayabakan kafkaslı

  67. 67

    tam turbo diyor ki:,

    28 Mayıs 2009 @ 14:40

    turbo sampiyonum yine uzak çekti kafkaslıya rahat kazandı yine.kafkaslı fanları ne duşunyolar acaba.gercek ve tek şampiyon turbodur. bu boyle biline.ha bu arada bence tartışmasız turbo .ayabakandan daha iyi at. ayakları duz bassın

  68. 68

    lincoln diyor ki:,

    29 Mayıs 2009 @ 08:38

    öncelikle ayabakan’ nın ilgililerine geçmiş olsun diyorum. Çok nadide bir safkan dı ama turbo da en az onun kadar var.Bir de ayabakan ın ilgilileri atın sakatlığını gösreren bir fotoğraf koysalar fena olmaz

  69. 69

    SIDDIK İPEK diyor ki:,

    29 Mayıs 2009 @ 08:43

    yani çok iyi attı begeniyordum ama eseni beğenmiyorum ayabakan gendine gelirse herşey yapabilir

  70. 70

    KAFKASLI diyor ki:,

    29 Mayıs 2009 @ 08:51

    geçmiş olsun rakibimdi iyi çocuktu ama buraya kadarmış bana posta koyanın sonu böyle olur korkarım turbo da böyle olur

  71. 71

    Tur Number one diyor ki:,

    30 Mayıs 2009 @ 14:19

    arkadaşlar lamı cimi yok. Antrenörlerinden ve sahiplerinden duyduğum kadarıyla uzun mesafeyi çok raht rekorlarla koşabilecek bir at turbo. Bu sene değil ama gelecek sene amer yavrularıyla katar world cup ta mücadele edecek. Yaptığı bazı dereceler 1500 çim derecesine dünyada yaklaşan yok. O yüzden turbodan bahsederken üç kere düşünün. Bursadaki yarışta hayatının en iyi koşusunu koşan kafkaslıya bile uzak çekti(türkiye rewkorundan daha iyi derece yaptı)

  72. 72

    halil sadıkoğlu diyor ki:,

    02 Haziran 2009 @ 02:15

    bazı arkadaslar ya anlamak ıstemıyorlar yada anlayamıyorlar.hala ayabakan kafkaslı turbo karsılastırılıyor.eger bı karsılastırma yapılacaksa ayabakan kafkaslı arasında olur.cunku turbo ıkısınden de cok farklı bı at.yok ayabakan sonlarda ıyıymıs yok kafkaslı cok gucluymus.turbo dunya capında dereceler yapıyor hemde hıc zorlanmadan sız hala atın kalıtesınden bahsedıyorsunuz.

  73. 73

    mehmet diyor ki:,

    10 Haziran 2009 @ 04:33

    şampiyon turbo yine uzak çekeçek tarım ve köy işleri koşusunda hadi koçum göreyim seni ver şunlara agzının bayını 400 yaklaştıgında turbo dügmesine basda milet yarış görsün hadi aslanım hadi istanbulun fatihi……

  74. 74

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 09:27

    KAFKASLI süper bi at her yarışında isterse sonuncu olsun ama atın koşu stilini izlemye bayılıorum şu anda km ne derse desin turbo kafkaslıyı bidaha geçene kadar en büyük o

  75. 75

    TEK VE GERÇEK ŞAMPİYON KAFKASLI diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 09:29

    21 kasım da yazan turbo fanı arkadaş turbo hç bi yarışında jokeyi tarafından fln zorlanmadan yarış hayatını hç geçillmeden bitirir demişsin kafkaslının geçtiği yarışta h.karataş ne kadar aciz kaldı :D tjk daki rsimlerede bakın kafkaslı turbonun yanına gelince turbonun gözleri patlamış korkudan :D

  76. 76

    atakan diyor ki:,

    14 Haziran 2009 @ 12:35

    Sayın Mehmet arkadaşım;
    Siz Turbo hayranları bir iki yarışta KAFKASLI yı geçti diye bişey mi sandınız..
    Burada yılların eskitemediği sakat olsa bile Türkiye Arap Atçılğı tarihi boyunca yetişmiş en iyi Arap atı KAFKASLI var.Ne farklar kapatarak geldi Turbo yu geçti..
    Her güzel şey gibi bu bitti…

  77. 77

    lord lupen diyor ki:,

    15 Haziran 2009 @ 01:10

    13.06.2009 ankara yarışını kafkaslı kazandı. Kafkaslı tabiki gelmiş geçmiş en iyi arap safkanlarından birisidir. Bunun tartışılması bile yanlıştır. Kafkaslının iyi bir at olduğunu şurdan anlayabilirsiniz. Yarışın son düzlüklerinde rakip kim olursa olsun aradaki mesafeyi çok kısa bir sürede sprint atarak kapatabilen çok nadir ve güçlü atlar vardır ki kafkaslı bunlardan biridir. Turboya gelince 18-19 yarış geçilmezliği vardı. Daha önce kafkaslıyı geçmişti,ama kafkaslıda şimdi onu geçti,Herşeye rağmen turbonun kalitesi çok iyi yarışın başından sonuna kadar hızını ve gücünü koruyabilen bir at,sonuçta kimse iki atıda küçümsemesin ikiside şampiyonlar şampiyonu sayılır. Lütfen yorumlarınızı bunları gözeterek yapınız arkadaşalar,herşey daha gerçekci olacaktır. Gönlüm Her zaman kafkaslıdan yanaydı Uzun mesafede geçemiyeceği at yoktur onun. Aslında turbonun yenilmezliğide üzdü beni ama,kafkaslıyı ilk geçtiğinde çok üzülmüştüm,şimdi kafkaslı o ezilen ünvanını yerden geri aldı ve turbonun geçilmezliğini egale etti. Olması gerekende buydu..

  78. 78

    efe diyor ki:,

    17 Haziran 2009 @ 11:03

    dadaş bırak bu işleri kafkaslı yaşlandı ve onun tek ayağıda sakat sen bi ayabakan ı onla bir tutamassın o çok büyük bir at ayabakan çok ii bir at olabilir hatta belki kafkaslıdan bile ii olabilir ama kafkaslı yı bu kadar küçümseyemessin

  79. 79

    hasyko diyor ki:,

    15 Kasım 2009 @ 09:18

    arkadaşlar öncelikle ayabakan için çok üzüldüm ve sakatlandığı koşuda ağladım bile büyük bi ihtimal yarışlara önümüzdeki sezon dönücekmiş ayağındaki platin çıkarılmış ,,tartışma konusuna gelirsekte ayabakan kafkaslı ve turbo dan kat kat üstün bir at bu bi gerçek,, dileğim ayabakan ın tekrar yarışlara dönmesi tüm atların ayakları düz bassın allah a emanet olun…

  80. 80

    turbo,ayabakan,kafkaslı diyor ki:,

    19 Ağustos 2010 @ 09:48

    s.a arkadaslar. ben şu konuya deyinmek istiyorum kimi arkadaslar turbo en iyisi kafkaslı en iyisi ayabakan en iyisi o yarım kan bu en ii safkan diye kendi beğendikleri ata karşı diğerlerini aşağılayıcı yorumlarda bulunuyor ve bu beni bir at sever olarak üzüyor bakın (yarış sever demiyorum at sever diyorum) bu isimlerini zikrettiğiniz atların hepsi şampiyon ve kaliteli atlar ki isimlerini zikrediyorsunuz neden cangıl sarraf çetin hisarhan aksiçocuk general hızlıtay vs. gibi diğer şampiyon atlarla kıyaslamıyorsunuzda bu üç isim arasında dönüp duruyorsunuz?? demekki üçüde gelmiş geçmiş en iyi arap atları arasında ve buda rekabetee yol açıyor. bir diğer deyineceğim noktada bu atlar en iyi benimlikten ne anlar?? atların hiçbirşeyden haberleri yok biz insanlar onları birbirlerine düşman yaparcasına rakip besliyoruz. üçünü koyun bir araya bakalım ne yapacaklar???
    hayvanlar yaban yaşamlarında zaten kendilerine bir lider seçerler ve sürünün diğer mensuplarıda bunu kabul ederler.bir at’ın lider olması şampiyon olması diğer atların güzelliklerini hiçe çıkartmazki!! biz ALLAH’ın yarattığı bu güzelliklere niçin şükretmiyoruzda aşağılayıcı yorumlara maruz bırakıyoruz atların günahları ne? diğerinden daha iyi daha hızlı koşmalarımı? koşsun ne olur bir güzel at diğer bir güzel at’ı geçmiş olur nihayetinde at at’ı herzaman geçer bizim bu duruma MAŞALLAH ile bakıp daimi olmaları için şükretmemiz gerekmez mi? son olarak ben turbo yu beğenen biriyim ve geçilmezliğini yitirmesi at namına beni üzdü ama diğer bir şampiyonunda varolduğunu görmek başarıların sadece turbo dan ibaret olmadığını görmek beni başka yönüyle mutlu etti ediyorda.. benim turboyu beğenmem kafkaslı ve ayabakan vb. gibi güzellikleri aşağılarcasına yorum yapmama sebep vermez çünkü hepsi birbirinden harika bir güzellik turbonun olmadığı yarışta kafkaslı yı kafkaslının olmadığı yarışta ayabakanı ve diğer güzellikleri seyretmekten ben gurur duyuyorum aynı şekilde sizlerinde bu bakışla yaklaşmanızı öneriyorum. ALLAH hepsinin ayaklarını düz bastırsın ve sakatlıklarına en kısa zaman şifa verip tekrardan bizleri koştukları yarışlarla coştursun. saygılar…

Yorumlar RSS · Sitenizden geri izleme

Yorumunuz